توزیع 134 میلیون جلد کتاب درسی از 20 شهریور

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید حسین طلایی زواره معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی امروز در نشست خبری که در این سازمان پیرامون توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدیدبرگزار شد، اظهار داشت: بالغ بر 134 میلیون جلد کتاب از دوره ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی در بیش از 1000 عنوان تولید شده است که 140 عنوان کتاب از تولیدات جدید امسال است.

طلایی زواره با اشاره به توزیع کتاب‌ها در سال تحصیلی جدید، افزود: امسال شیوه توزیع به 2 شکل است؛ در دوره متوسطه اول و دوم، توزیع کتاب‌ها از طریق کتابفروشی‌ها انجام می‌شود ضمن اینکه فرایند توزیع از 15 شهریور شروع می‌شود و پس از ارسال، از 20 شهریور کتاب‌ها در استان‌ها توزیع شده و از 22 شهریور نیز توزیع کتاب‌ها در استان‌های تهران و البرز صورت می‌گیرد.

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یادآور شد: در دوره ابتدایی و پیش‌دانشگاهی از سال گذشته شیوه ثبت‌نام از روش سنتی به روش الکترونیکی تغییر پیدا کرد که در سال گذشته ثبت‌نام کتاب‌های دوره ابتدایی در تهران و کتابهای دوره پیش دانشگاهی در کل کشور از طریق الکترونیکی اجرا شد.

وی با بیان اینکه از 16 فروردین سال جاری ثبت‌نام الکترونیکی و فروش اینترنتی کتاب‌ها شروع شده است، افزود: دانش‌آموزان پس از ثبت‌نام خود در سامانه سناد می‌توانند با وارد کردن کد ملی، کد دانش‌آموزی و سریال شناسنامه خود وارد سامانه ثبت کتاب درسی شده و وجه آن را پرداخت و سفارش کتاب دهند و کتاب خود را از اول مهر از مدارس تحویل بگیرند.

طلایی زواره با بیان اینکه امسال در یکی، دو مرحله ثبت‌نام کتاب‌ها در دوره ابتدایی تمدید شد، یادآور شد: در حال حاضر نیز ثبت‌نام کتاب‌ها از اول ابتدایی تا پایه ششم صورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه 12 شهریور آخرین مهلت دانش‌اموزان برای ثبت‌نام در سامانه ثبت کتاب است و از 13 شهریور، توزیع کتاب‌ها در مدارس شروع می‌شود.

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه دهم تصریح کرد: احتمال می‌دادیم در توزیع کتاب‌های رشته‌های مختلف تحصیلی دستخوش تغییراتی شویم و در شهری با کمبود و یا مازاد کتاب مواجه شویم که برای این کار امسال سامانه www.irtextbook.ir از 10 شهریور برای دانش‌‌آموزان دوره متوسطه بازگشایی می‌شود تا اگر به هر دلیلی دانش‌‌آموزی کتاب خود را دریافت نکرده است بتواند سفارش ثبت کتاب را در سامانه یادشده ارائه کرده و از طریق پست کتاب خود را دریافت کند.

طلایی زواره با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید، بسته آموزشی معلمان در سامانه بارگزاری می‌شود، گفت: از 10 شهریور این سامانه که شامل کتاب درسی است بازگشایی شده ضمن اینکه ویژه‌نامه‌ای برای پایه دهم مربوط به محتوای این پایه برای معلمان پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: کتاب راهنمای معلم برای بیشتر رشته‌ها تدوین شده است ضمن اینکه فیلم آموزشی «بر فراز آسمان» ویژه معلمان تولید شده که شامل بخش کلیات برنامه درسی و اجزای آن است ضمن اینکه بخش‌های دیگر این فیلم شامل کتاب‌های گویا، اسناد آموزشی مربوط به پایه قبل و مرتبط با پایه بالاتر در آن گردآوری شده است.

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان داشت: بخش دیگر فیلم آموزشی «بر فراز آسمان» گنجینه نام دارد که به منظور تقویت شایستگی‌های تحصیلی معلمان ایجاد شده است ضمن اینکه محتوای علمی در شبکه رشد و مجلات رشد نیز در این مجموعه وجود دارد.

طلایی زواره متذکر شد: بخش‌های مربوط به فصول کتاب‌های درسی که به صورت PDF و روش تدریس فصل به فصل کتاب‌هاست، از بخش‌های این فیلم آموزشی را تشکیل می‌دهد که این بسته آموزشی علاوه بر آموزش‌های ضمن خدمتی است که معلمان قبل از ورود به سال تحصیلی می‌بینند؛ معلمان می‌توانند با وارد کردن کد پرسنلی خود بسته آموزشی یاد شده را سفارش داده و به وسیله پست دریافت کنند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!