اخبار «پایین بودن سطح نمرات دانش آموزان غیردولتی» کامل و جامع نیست

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مرضیه گُردمعاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در بازدید از مدارس غیردولتی چابهار در استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تجزیه و تحلیل وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان به چند عامل بستگی دارد که شامل مسئله آموزش در کلاس، حضور معلمان و سایر مولفه‌های تربیتی و آموزشی است که با در نظر گرفتن مجموع اینها می‌توانیم درباره یک مدرسه اظهار نظر کنیم.

وی در خصوص انتقادات به وضعیت نمرات دانش‌آموزان در مدارس غیر دولتی گفت: منظور از آزمون‌های مستمر این است که دانش‌آموز برای امتحان دادن در بخش‌های مختلف آماده می‌شود و قاعدتاً وقتی که به شکل چند بخشی از دانش‌آموز سئوال شده و امتحان گرفته می‌شود با زمانی که یکدفعه مبحث آموزشی توسط معلم دیگر با شرایط جدید برگزار می‌شود متفاوت است.

گُرد با بیان اینکه طرح برگ سبز در اکثر مدارس غیردولتی اجرا می‌شود، افزود: اختلاف نمرات دانش‌آموزان را به آن شکلی که مطرح شده است، قبول نداریم چون اگر یک دانش‌آموز نمره مستمراش 17 باشد ولی در امتحان نهایی 15 بگیرد، آیا دال بر این است که بتوانیم درباره کیفیت آموزشی مدرسه تصمیم‌گیری کنیم؟!

معاون وزیر آموزش و پرورش به بررسی رتبه تا 100 شهر تهران اشاره کرد و گفت: نمرات کتبی دانش‌آموزان را بررسی کردیم و مشخص شد از نمره 17.60 به بالا بیش از 62 درصد مربوط به مدارس غیر دولتی هستند.

وی با بیان اینکه منصفانه نیست که بخواهیم خانواده‌ها را نگران کنیم، اظهارداشت: طی 3 سال گذشته نتایج آزمون‌های مدارس غیردولتی را بررسی کردیم و 2 گروه نمره داشتیم.

وی ادامه داد: بیش از 45 درصد مدارس دارای نمره بالای 19 در برگه کتبی بودند و تعدادی نیز که بین 9 تا 10 درصد بود نمره زیر استاندارد داشتند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از تهیه کارنمای آموزشی از مدارس غیردولتی خبرداد و گفت: به هر موسس مدرسه غیردولتی رتبه‌اش در منطقه، شهر، استان و کشور را در پایه سوم دبیرستان اعلام کردیم.

گُرد با بیان اینکه در هفته گذشته با نمایندگانی از قطب‌های کشوری جلسه داشتیم، ادامه داد: گزارشی عنوان شد و اختلاف سطح نمره تا 2.5 را افزایش کیفیت آموزشی اعلام شد.

وی تصریح کرد: اخبار اعلام شده درباره سطح نمرات دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی و تجزیه و تحلیل آن، علمی، کامل و جامع نیست زیرا ممکن است تعدادی از دانش‌آموزان در زمان امتحان حضور نیابند و نمره‌شان به عنوان غایب، صفر اعلام شود که این نمره با نمرات دانش‌آموزان جمع می‌شود و میانگین نمرات پایین می‌آید.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!