مدارس غیر دولتی تابع ضوابط آموزش و پرورش

 

 

مدارس غیر دولتی تابع ضوابط آموزش و پرورشبه گزارش تیزلند، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی ؛ در خصوص کیفیت مدارس غیر دولتی و چگونگی اجرای ضوابط در این مدارس گفت: وجود تنوع در روش‌های آموزشی حق همه مدارس است و با توجه به اینکه کلیه دانش‌آموزان از ضوابط آموزش و پرورش برای فارغ‌التحصیلی تبعیت می‌کنند، مدارس غیر دولتی بر مبنای قوانین موجود در آموزش و پرورش روند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: تمامی مدارس با نام‌های مختلف تابع برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین فعالیت می‌کنند و امتحانات نیز بر همین اساس برای دانش‌آموزان تمامی مدارس برگزار می‌شود.

به گزارش تیزلند،رئیس سازمان مدارس غیر دولتی اظهار کرد: مدارس غیر دولتی از چارچوب ضوابط تعیین شده آموزش و پرورش تخطی نکرده چرا که این مسئله باعث کاهش مشتریان و مخاطبان آن می‌شود. از این گذشته، سامانه نظارت توسط حوزه‌های ذیربط برای پیگیری روند فعالیت مدارس وجود دارد.

وی بیان کرد: در دستور کار برنامه‌های امسال مدارس‌های غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی، ارزیابی مستمر وجود داشته تا صرفاً نظارت بر شهریه‌ها ملاک نشود و ارائه آموزش‌های استاندارد و کیفیت بالای آموزشی نیز در این مدارس ارزیابی شوند.

گرد اظهار کرد: سامانه نظارت از سوی سازمان مشارکت و معاونت‌های مربوطه در آموزش و پرورش بر این روند نظارت می‌کنند و معیار اصلی بر این نظارت‌ها رعایت اهداف آموزش و پرورش است.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!