معرفی کتاب باشگاه مغز

«باشگاه مغز»، کتاب آموزش و تمرین برای تقویت و بازتوانی مغزی نوشته حامد اختیاری و تارا رضاپور و از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده است.

باشگاه مغز تنها یک کتاب نیست، بلکه نقطه‌ی آغازی است برای ورود به مجموعه‌ای که با دانش و تجربه‌ی خود می‌کوشد به ارتقای سلامت مغز شما کمک کند. تمرینات در نظر گرفته شده در این کتاب از سویی و آموزش‌ها و نکات کاربردی از سوی دیگر، دست به دست هم داده‌اند تا در طی 16 جلسه، مغز شما را در هفت حیطه‌ی شناختی مهم حافظه، توجه، مهارت‌های بصری - فضایی، حل مساله و منطق، مهارت‌های محاسباتی، بازشناسی چهره و احساسات و مهارت‌های کلامی بیش از پیش توانمند سازند.

 

http://tizland.ir/files/articles/attach/2911/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%BA%D8%B2-3296.jpg

 

در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم:

«دانشمندان علوم اعصاب مدت‌ها تصور می‌کردند‌ آسیب یا فرسودگی مغز، غیرقابل برگشت و اصلاح است، اما رشد دانش و فن‌آوری‌های شناختی در چند سال اخیر، فرصت‌هایی جدی برای اصلاح، ترمیم و تقویت عملکردهای مغزی ایجاد کرده است. اکنون تقویت و بازتوانی شناختی، مفهومی پذیرفته شده در مجامع علوم اعصاب در سراسر دنیاست. یکی از مهم‌ترین راهکارهای تقویت و بازتوانی شناختی، ارائه‌ آموزش‌هایی پیرامون چگونگی کارکرد مغز و شیوه‌ استفاده‌ بهینه از عملکردهای شناختی است. در کنار این آموزش‌ها، انجام تمرینات منظم و مرحله‌بندی شده به تفکیک عملکردهای مختلف شناختی، توانمندی‌های مغزی را پله پله ارتقا می‌دهد.»  

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!