مهلت برگزاری انتخابات انجمن های اولیاء و مربیان تا 15 مهر

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، کامیاب صدری با بیان اینکه انجمن اولیاء و مربیان مدارس نماد همدلی و همراهی خانواده و مدرسه هستند و در مسیر تعالی جایگاه خانواده در نظام تعلیم و تربیت نقش بسزایی ایفا می‌کنند اظهار کرد: حضور حداکثری والدین در برگزاری انتخابات نقش بسزایی در توسعه و تقویت این نهاد مقدس دارد.

وی افزود: زمان قانونی برگزاری انتخابات انجمن‌های اولیاء و مربیان مدارس با نظر و صلاحدید مدیریت منطقه و در نظر گرفتن شرایط بومی، جغرافیایی و بافت فرهنگی – اجتماعی مدارس از 15 شهریور آغاز شده و تا 15 مهرماه ادامه دارد و کارشناس مسئولان انجمن اولیاء و مربیان مناطق مسئولیت نظارت بر حسن اجرای انتخابات را برعهده دارند.

به گفته صدری، مدیران مدارس باید حداکثر تا پایان نیمه اول مهرماه نسبت به برگزاری انتخابات و تشکیل انجمن اولیاءو مربیان هر آموزشگاه اقدام کنند. مهلت نهایی برای مدارسی که دلایل توجیهی آنان توسط مدیر به تاییدمدیریت آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد، تا 15 آبان‌ماه خواهد بود.

رییس انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران با بیان اینکه تشکیل انجمن اولیاء و مربیان در تمامی مدارس اعم از دولتی، غیردولتی، هیات امنایی، استثنایی، مدارس زیرمجموع مجتمع‌های آموزشی، شبانه‌روزی‌ها، نمونه دولتی، شاهد، استعدادهای درخشان، ایثارگران و... الزامی است، اظهار کرد: در مدارسی که عده دانش آموزان آنها به 300 نفر برسد، اولیای منتخب جمعا 8 نفر خواهند بود که 5 نفر عضو اصلی و 3 نفر علی‌البدل هستند و در مدارس با جمعیت بیشتر به ازای هر 50 دانش‌آموز یک نفر از اولیاء به اعضای اصلی اضافه می‌شوند و حداکثر اعضای اصلی منتخب در مدارسی که بیش از 700 نفر باشند، 13 نفر خواهد بود.

وی افزود: در صورت حضور همزمان پدر و مادر یک دانش‌آموز در روز انتخابات فقط یک نفر از آنان می‌تواند داوطلب عضویت در انجمن بوده و حق رای دارد. در صورت غیبت والدین دانش‌آموز نماینده ایشان با معرفی کتبی و هماهنگی قبلی می‌تواند در جلسه انتخابات حضور پیدا کند.

رییس انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران با بیان اینکه اگر رییس انجمن مدرسه و یا هر کدام از اعضا در فرایند آموزشی و پرورشی مدرسه اختلال ایجاد کرده و با عدم تعامل و ارتباط نامناسب در روند فعالیت‌های انجمن ایجاد مشکل کند، سایر اعضا می‌توانند با ارائه مستندات مراتب شکایت خود را اعلام کنند، گفت: در صورت صحت موضوع تذکر کتبی به فرد داده می‌شود و در صورت استمرار رویه با دستور مدیرکل برکنار خواهد شد. در انتخابات هیات رییسه نیز فقط اولیای عضو اصلی انجمن مدرسه حق رای دارند.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

- See more at: http://tizland.ir/show/?id=2951#sthash.hDZ8pDU4.dpuf

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!