رتبه بندی مدارس غیر دولتی از امسال

 

 

رتبه بندی مدارس غیر دولتی از امسالبه گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرضیه گُرد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : طرح رتبه بندی مدارس غیر دولتی امسال به صورت آزمایشی رتبه بندی مدارس غیر دولتی از امسالدر شهر تهران اجرا می شود و مدارس به 3 رتبه عالی ، برتر و خوب طبقه بندی خواهند شد.

وی گفت : اگر مدرسه ای فعالیت ویژه در زمینه ای مثلا محیط زیست داشته باشد این نیز به عنوان امتیاز ویژه بررسی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیشتر مدارس غیر دولتی از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند ، گفت : 63 درصد رتبه های یک تا 100 کنکور سراسری مربوط به مدارس غیر دولتی است.

گُرد تاکید کرد : به مدارس بی کیفیت یک سال مهلت داده شده است تا به استاندارد های آموزشی خود را نزدیک کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : مدارسی که نتوانند به استاندارد های آموزشی برسند توقف یکساله خواهند داشت و سال تحصیلی آینده مجاز به پذیرش دانش آموز نخواهند بود.

وی گفت : با پیگیری بازرسان وزارت آموزش و پرورش 8 مدرسه متخلف غیر دولتی از یک تا 3 سال تعطیل و 2 مجتمع آموزشی متخلف نیز کاملا منحل شدند.

خانم گُرد خاطر نشان کرد : تخلفات این مدارس دریافت شهریه اضافی و رعایت نکردن ورودی هاست و متاسفانه برخی از مدارس نیز از وام های دریافتی بانک ها در خارج از محل خود استفاده کرده بودند.

به گزارش تیزلند، رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت : به مدارس غیر دولتی تا سقف 150 میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد ولی در پرداخت وام به اولیاء هنوز به نتیجه با بانکهای عامل نرسیده ایم .

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی افزود :ارزیابی این سازمان حاکی از آن است که 9 درصد مدارس غیر دولتی هنوز نتوانسته اند رضایت خانواده ها را جلب کنند و یکی از اقدامات مدنظر در حوزه مدارس غیردولتی، معرفی مدارس توانمند برای بهبود کیفیت آموزش است.

خانم گُرد با بیان اینکه یکی از بحث های مهم خروجی مدارس است ، گفت: استفاده از فناوری های نوین و به کارگیری روش های جدید از برنامه های آموزش و پرورش است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : استفاده از افراد غیر برای استفاده از مجوز مدرسه غیر دولتی و تاسیس آن ممنوع است و فقط موسس و نماینده قانونی موسس حق استفاده از مجوز و رانه اندازی مدرسه را دارد.

خانم گُرد گفت : برخی از مدارس غیر دولتی به دلیل داشتن متقاضی مجبور به برگزاری آزمون ورودی می شوند که این آزمون ها باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد ولی در برخی موارد سئوالاتی از دانش آموزان پرسیده می شود که ربطی به آمادگی تحصیلی ندارد و این تخلف است .

وی با اشاره به وجود 11 هزار آموزشگاه زبان و علمی در کشور ، گفت : این آموزشگاهها تنها باید از آموزش و پرورش مجوز بگیرند ولی متاسفانه سایر دستگاهها نیز در این زمینه وارد می شوند که این باعث بی نظمی در آموزش آموزشگاهها شده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش افزود : معلمان و کتابهای درسی این آموزشگاهها استاندارد سازی شده اند و برگزاری کلاسهای مختلط ( دختر و پسر ) و آموزش کتابهای غیر مجاز در این آموزشگاههای غیر قانونی است.

خانم گُرد تاکید کرد : تا شهریور امسال 100 آموزشگاه متخلف در تهران و 110 آموزشگاه متخلف در شهرستان های استان تهران شناسایی و پلمپ شده اند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری صدا و سیما

- See more at: http://tizland.ir/show/?id=2958#sthash.QiarYnUB.dpuf

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!