ابلاغ شیوه نامه اجرایی « برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر «شهاب» به استانها

 

 

برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر «شهاببه گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، علی اصغر فانی طی نامه‌ای، دستورالعمل برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب )را به منظور اجرا به استان ها ابلاغ کرد.

در مقدمه این شیوه نامه آمده است: «مساله شناسایی، جذب وحمایت از نخبگان از جمله مواردی است که موردتاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی وهمه اندیشمندان وصاحب نظران کشور است و در اسنادبالادستی کشور نیز نمودبارزی دارد و در سندچشم انداز جمهوری اسلامی ایران1404 آمده است که کشور می بایست برخوردار از دانش پیشرفته توانا در تولیدعلم وفناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولیدملی باشد.

براین اساس؛‌ این طرح با هدف ، شناسایی ، هدایت وحمایت آموزشی ، تربیتی و معنوی دانش آموزان دارای استعدادهای برتر، ایجاد سازوکار های مناسب در جهت رشد و بالندگی، تقویت درونی کردن هویت دینی و ملی و بهره مندی از توانمندی ها و قابلیت های استعدادهای برتر در پیشرفت کشور ، در مدارس مجری سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بر اساس این گزارش،‌ اعتبارات این طرح پس از تایید ستاد اجرای مرکزی برنامه شهاب از منابع اعتبارات جاری وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان تامین و به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها تخصیص خواهد یافت.

گفتنی است؛ این طرح زیر نظر شورای راهبری برنامه ملی شهاب در بنیاد ملی نخبگان اجرا می شود و در سطح وزارتخانه، اداره کل ، شهرستان ها و مناطق و مدرسه ستادهای برنامه ملی شهاب کار نظارت و ارزیابی طرح ملی شهاب را برعهده دارند.

 

منبع دریافت این مطلب : خرگزاری ایسنا

- See more at: http://tizland.ir/show/?id=2966#sthash.FYSAE6dA.dpuf

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!