فعلا نمی توانیم از حذف کنکور حرف بزنیم

 

 

فعلا نمی توانیم از حذف کنکور حرف بزنیمبه گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری پانا ،عبدالرسول عمادی درخصوص تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سال تحصیلی آینده اظهار داشت: امسال تاثیر مثبت 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور را داشتیم اما برای سال آینده هنوز در این خصوص تصمیم گیری نشده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا برنامه های آموزش و پرورش در جهت حذف کنکور سراسری است گفت: قانون سنجش و پذیرش دانشجو می گوید برای 15 درصد ظرفیت دانشگاه ها کنکور همچنان باید تعیین کننده باشد؛ بنابراین این یک ضرورت قانونی است و ما فعلا نمی توانیم از حذف کنکور حرف بزنیم مگر اینکه قانون جدیدی وضع شود.

عمادی افزود: بر همین اساس ظرف 5 سال از سال 1394 باید 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها از کنکور آزاد شود که تا دو سال آینده انجام خواهد شد؛ البته همین حالا هم حدود 80 درصد ظرفیت دانشگاه ها از کنکور سراسری آزاد است. ما هرسال تعدادی از دانشگاه ها را از کنکور آزاد می کنیم که در حال حاضر با احتساب دانشگاه های آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و علمی کاربردی ظرفیت آزاد زیادی وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم کسی را از شرکت در کنکور منع کنیم ولی کم کم این فرهنگ بین مردم در حال گسترش است که اگر فرزندشان توانایی قبولی در دانشگاهی مثل صنعتی شریف را ندارد بدون شرکت در کنکور می رود با همان پرونده تحصیلی خود در یکی از دانشگاه ها ثبت نام می کند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 

- See more at: http://tizland.ir/show/?id=2973#sthash.26JjKIgV.dpuf

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!