10 درصد مدارس کشور غیردولتی است

به گزارش تیزلند، به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مجتبی زینی وند در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: بر اساس بررسی شورای پژوهشی آموزش و پرورش 82.6 درصد دانش آموزان مدارس غیردولتی از خانواده های متوسط جامعه و فقط 17.4 درصد از افرادی با مشاغل آزاد و درآمدهای بالا هستند.

وی گفت:ماهیت مدارس خرید خدمات آموزشی شده، دولتی است و اگر در مناطق غیرمحروم مدرسه ای خرید خدمات آموزشی داشته باشد آنرا تعطیل می کنیم.

زینی وند افزود: طرح خرید خدمات آموزشی به سمت خصوصی سازی نخواهد رفت.

وی گفت: این طرح از سه سال پیش در مناطق محروم، اجرا شد و بیش از سه هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل به وسیله مدارس غیردولتی به چرخه تحصیل بازگشتند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: پس از سه سال اجرای طرح خرید خدمات آموزشی، این طرح خدمات خوبی به دانش آموزان و نظام آموزش و پرورش کشور ارائه کرده است.

زینی وند گفت: بر اساس بررسی ها، میانگین نمره دانش آموزان با اجرای این طرح در برخی استان ها مانند استان کرمان بیش از دو و نیم نمره افزایش یافته است.

وی افزود: بدون بررسی مصداق های خصوصی سازی در آموزش و پرورش، منتقدان طرح خرید خدمات آموزشی، این طرح را خصوصی سازی مدارس نامیده اند.

زینی وند گفت: ارتقای وضع آموزشی در دوره اجرای طرح خرید خدمات آموزشی، مطلوب ارزیابی شده است.

وی افزود: از 100 مدرسه برتر تهران؛ 63 مدرسه غیردولتی و از 10 مدرسه برتر این شهر؛ 7 مدرسه غیردولتی هستند.

 

 

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دلیل اجرای نظام آموزشی جدید، وزارت آموزش و پرورش با کمبود نیرو روبرو شده است.

زینی وند افزود: در برخی مناطق نیز مانند تهران با مازاد نیروی انسانی روبرو هستیم.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: با توجه به مشکلات و بودجه کم وزارت آموزش و پرورش و عقب افتادن پاداش 1500 میلیارد تومانی بازنشستگان این وزارتخانه، آموزش و پرورش به سمت کمک گرفتن از اولیا حرکت می کند.

وی شهریه برخی مدارس غیرانتفاعی را 20 میلیون تومان اعلام کرد و اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح خرید خدمات آموزشی برای کمک به مناطق محروم بوده اما این طرح در برخی مناطق غیرمحروم مانند تهران نیز اجرا شده است.

علی اصغر پور عزت استاد دانشگاه نیز در این برنامه با بیان اینکه پژوهش ها درباره آموزش و پرورش را خود این وزارتخانه انجام می دهد و نمرات را خودشان ارزیابی می کنند گفت: خروجی مدارس غیردولتی از زمان ایجاد این مدارس، ضعیف تر از مدارس دولتی بوده است و این مسئله در دانشگاه ها و بازار کار مشخص است.

وی مبنای ادعاهای خود در این زمینه را مشخص نکرد.

پورعزت افزود: نباید سرنوشت دانش آموزان را در معرض آزمون و خطا و آزمایش قرار داد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش توان نظارت بر مدارس غیرانتفاعی را نداشته است، گفت: اکنون برای دانش آموزان قشر متوسط جامعه مشکل روحی به دلیل نداشتن توان تحصیل در مدارس غیردولتی ایجاد شده است.

این استاد دانشگاه افزود: آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی و پیش بینی آن ضعیف عمل کرده است.

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری صدا و سیما

- See more at: http://tizland.ir/show/?id=2982#sthash.rOGZL0X3.dpuf

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!