اعتماد به نفس خود را این گونه تقویت کنید

 

 

اعتماد به نفس خود را این گونه تقویت کنیدتنها اعتماد به نفس شماست که در مقابل سختی‌ها و موانع زندگی شما را نجات می‌دهد، در مسیر زندگی گاهی پیروز و گاهی تسلیم می‌شوید. در برخی مواقع اعتماد به نفستان به اوج می‌رسد و در مقابل، زمانی در می‌یابید که هیچ توانی برای ادامه راه ندارید و تهی هستید. فراموش نکنید که این خود شما هستید که خودتان را از بین می‌برید، مشکلات به همان بزرگی ا‌ست که شما برای خود بزرگ کرده‌اید. شاید دردها و مشکلات غیرقابل اجنتاب باشند، اما اینکه خود را زجر دهید، امری ‌است ارادی. انتخاب با شماست که از این مشکلات رهایی یابید یا با زجر دادن خود بر شدت آن بیفزایید. عوامل متعددی در عدم اعتماد به نفس دخیل هستند. مطمئنا آثار شکست‌های زندگی غیر قابل انکار است، اما حقیقت این است که با زجر دادن خود مشکلی حل نخواهد شد، باید به خود بیایید و اعتماد به نفس خود را دوباره بازیابید. در ادامه مطلبی در این باره می‌خوانیم. با اعمال روش‌های زیر می‌توانید در این راه موفق شوید.

نیمه‌ پر لیوان را ببینید

شکست در زندگی پایان زندگی نیست. هیچ کس از سرنوشت و اسرار پنهانی ناشی از این وقایع که شاید هم برای شما در نهایت اعتماد به نفس خود را این گونه تقویت کنیدخیر باشد خبر ندارد. زمانی را برای مرور زندگی خود از ابتدا تاکنون اختصاص دهید، ببینید واقعا چه مسیری را طی کردید و کجای کار را اشتباه کرده‌اید، ایرادهای کار خود را بیابید و همزمان به سرگرمی‌ها و علاقه‌مندی‌هایی که در طول سال‌های گذشته از درون دوست داشتید انجام دهید ولی یا فرصت آن را نداشتید یا نخواسته‌اید، فکر کنید. با انجام این سرگرمی‌ها و تقویت روحیه خود می‌توانید فرصتی پیدا کنید تا نگاهی جدید به توانایی‌ها و مهارت‌های نهفته خود بیندازید.

 از مقایسه دست بکشید

چرا مزیت‌ها، زیبایی‌ها و نعمت‌هایی را که تا قبل از این مشکلات به شما عطا کرده است را نمی‌بینید، خود خلقت انسان به عنوان اشرف اعتماد به نفس خود را این گونه تقویت کنیدمخلوقات نوعی نعمت بی کران است. در مواقع مشکلات، از نشان دادن مردم موفق و خوشحال، مقایسه و حسرت خوردن دست بکشید، با این کار فقط زجر خود را بیشتر می‌کنید، سعی کنید فاصله خیالی بین خود و آنها را از بین ببرید. تنها بر ذهن و امور خود تمرکز کنید، تا بدانید کی و کجا باید چه کاری را انجام دهید. پشت کار داشته باشید، از برخورد با نتایج منفی و کلمه «نه» ناامید نشوید. با پافشاری شما و روشن بینی بالاخره به پاسخ مثبت می‌رسید.

روی پای خود بایستید

سایه‌های تاریک را از بین ببرید، بگذارید خورشید مستقیم بر شما بتابد، این خود ما هستیم که سایه‌ ناراحتی‌ها و غم را بر لحظات شاد خود می‌اندازیم. در دنیای امروزی، باید مقاوم و انعطاف پذیر بود، خیلی از افراد ماه‌ها بی کار هستند و به دنبال شغل می‌گردند، برخی نیز دائما تغییر شغل می‌دهند، چرا که نمی‌توانند خود را با شغل جدید تطابق دهند. برای یافتن یا دستیابی به یک هدف، چشم از راه‌ها و فرصت‌های دیگر زندگی خود نبندید، برای مثال، کسی که در آرزوی معلم شدن ماه‌ها از عمر خود را می‌گذراند، شاید در این بین شغل‌های پیشنهادی همچون، تدریس خصوصی و... را از دست می‌دهد، این حالات است که اعتماد به نفس را کاهش می‌دهد.

اعتماد به نفس خود را این گونه تقویت کنید

 

منبع دریافت این مطلب : روزنامه آرمان

- See more at: http://tizland.ir/show/?id=2995#sthash.9vajJRAy.dpuf

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!