کودک بیش فعال را مجبور به حل مسائل ریاضی نکنید

علی آزاد روان شناس و استاد دانشگاه  اظهار داشت: بیش فعالی یک اختلال شایع میان کودکان محسوب می شود که حدود 8 تا 10 درصد آنان به این مشکل دچار هستند و معمولاً این بیماری در میان پسران بیشتر دیده می شود که پرتحرکی، کمبود توجه و تمرکز، بروز اعمال ناگهانی و غیر قابل پیش بینی بودن از ویژگی های اولیه آن استکه این عوامل در سال های ابتدای رشد یعنی قبل از ورود به مدرسه آغاز می شود.

وی در ادامه افزود: اختلال بیش فعالی یا نقص توجه در کودکان، معمولاً زمانی که بچه ها به مهدکودک یا مدرسه می روند به خوبی خود را بروز می دهد که ضروری است این افراد پس از تشخیص، سریع تحت درمان قرار گیرند.

آزاد تصریح کرد: این کودکان به شدت از انجام کارهایی که نیازمند توجه و تمرکز است مانند حل کردن مسئله ریاضی فراری هستند و حاضرند هر کاری جز انجام آن را قبول کنند و درخواست این کار از آنان بدترین تنبیه ممکن برای کودکان بیش فعال است.

این روان شناس در پایان بیان کرد: از خصوصیات کودکان بیش فعال این است که بازی یا انجام کاری را تا آخر به پایان نمی رسانند و نیمه کاره رها می کنند؛ همچنین ایجاد مشکلات درسی به دلیل عدم توجه و تمرکز از مهم ترین ویژگی این کودکان است که در نتیجه موجب کاهش اعتماد به نفس، ترس و گریز از مدرسه خواهد شد.

کودک بیش فعال را مجبور به حل مسائل ریاضی نکنید

 

منبع دریافت این مطلب : میگنا

- See more at: http://tizland.ir/show/?id=3012#sthash.69Jdy122.dpuf

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!