پرونده الکترونیکی مشاوره ای برای دانش آموزان متوسطه اول

پرونده الکترونیکی مشاوره ای برای دانش آموزان متوسطه اولبه گزارش تیزلند، به نقل از باشگاه خبرنگارن جوان، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش؛ با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری برای دانش آموزان متوسطه اول پرونده الکترونیکی مشاوره‌ای تهیه می‌شود، اظهار داشت: این پرونده تمامی اطلاعات مربوط به مسائل مشاوره‌ای و بهداشت روان دانش آموزان را ثبت کرده و کاملا محرمانه است.

وی افزود: این اطلاعات فقط به دانش آموز، اولیای وی و مشاوران اطلاع رسانی می‌شود در واقع سطوحی برای دسترسی به آن تعریف شده است.

شکوهی با اشاره به اینکه در جهت تامین مشاوره برای تمامی مقاطع تحصیلی برنامه ریزی شده عنوان کرد: با توجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده در سند تحول بنیادین باید مقاطع اول و دوم ابتدایی و همچنین اول و دوم متوسطه از نیروی مشاوره در مدارس بهره گیرند.

مسعود شکوهی مدیر کل امور مشاوره وزارت آموزش و پرورش همچنین به حضور 18 هزار مشاور تمام وقت در مدارس اشاره داشت و بیان کرد:‌ علاوه بر این تعداد 3 هزار نیروی پاره وقت نیز آماده خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان هستند که قریب به 80 درصد این نیروها در متوسطه اول فعالیت می‌کنند و البته در مقاطع دیگر نیز برنامه‌هایی برای پوشش مشاوره‌ای اتخاذ شده است.

شکوهی در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده این سازمان در هفته سلامت روان اظهار داشت: برای بهداشت روان دستورالعملی در جهت توجه به این مسئله به استان‌ها ابلاغ شده همچنین نمایشگاه‌هایی ویژه مشاوران و دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد:‌ در مقطع متوسطه اول و دوم حدود 210 برنامه با محوریت سلامت روان طی هفته جاری برگزار می‌شود و این برنامه‌ها با شعار "کمک‌های اولیه روانشناختی و سلامت روان برای همه" برای مخاطبان ارائه می‌شود.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

- See more at: http://tizland.ir/show/?id=3048#sthash.7JTDMQKf.dpuf

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!