چگونه یک کودک نابغه داشته باشیم؟

سیدعلی حسینی ، با بیان اینکه باید آموزش کودکان کمتر هفت سال به صورت غیرمستقیم باشد، اظهار کرد: امروز یکی از مسائلی مهمی که ذهن پدر و مادرها را به خود مشغول کرده مسئله‌ مهدکودک برای فرزندشان است.

وی با بیان اینکه خیلی از پدر و مادرها در خصوص ضرورت فرستادن کودک‌شان به مهدکودک مردد هستند، افزود: فشارها را از روی فرزندتان بردارید و به او فرصت کافی داده تا بتواند به آرامی در مراحل رشد خود قدم بردارند.

این روانشناس کودک در استان بیان کرد: کودک زیر هفت سال را نباید به طور مستقیم آموزش داد و برای آموزش او باید از روش‌های تخصصی کمک گرفت.

حسینی عنوان کرد: پدر و مادر باید مراحل رشد کودک خود را بشناسند و بدانند در هر مقطعی از زمان، کودک آمادگی چه نوع یادگیری‌هایی را دارد.

وی عنوان کرد: تعامل اجتماعی کودکان در محیط خارج از خانه مانند مهدکودک‌ها بسیار بیشتر از محیط خانه بوده همچنین کودکان در مهد با همسالان خود ارتباط برقرار کرده و تجارب مختلفی را کسب می‌کنند.

این روانشناس کودک در استان با بیان اینکه والدین باید در انتخاب مهدکودک دقت لازم را داشته باشند، افزود: مهدکودک‌های استاندارد به رشد روانشناختی و اجتماعی شدن اطفال کمک زیادی می‌کند و در مقابل مهدهای غیر استاندارد نیز این رشد را به تعویق می‌اندازد.

حسینی با بیان اینکه هیچ اجباری برای فرستادن کودکان به مهد کودک نیست، یادآور شد: عوامل متعددی مانند تعداد کودک در یک مهد، آمادگی تحصیلی مراقب یا مربی و مراقبت مناسب از کودک در ارزیابی یک مهدکودک مناسب دخیل است.

وی یادآور شد: در صورتی که ویژگی‌های یک مهد کودک مطلوب باشد، کودکان در ارزیابی‌های هوش و رشد اجتماعی، بهتر عمل می‌کنند.

این روانشناس کودک در استان خاطر نشان کرد: اگر مربیان، افرادی آموزش دیده، کارآمد در زمینه تربیت کودکان باشند می‌توانند به بهترین نحو کودکان را در مهدها تربیت کنند.

چگونه یک کودک نابغه داشته باشیم؟

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!