شوراهای دانش آموزی فرایندی برای جامعه پذیری دانش آموزان است

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری تسنیم، نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در محل دبیرستان نمونه دولتی زمانی منطقه 19 شهر تهران برگزار شد.

شوراهای دانش آموزی فرایندی برای جامعه پذیری دانش آموزان استعلیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم با توجه به اهمیت انتخابات شورای دانش‌آموزی و تاثیر آن در تربیت و اجتماعی شدن دانش آموزان اظهار داشت: دانش‌آموزان اصلی‌ترین عنصر در مدرسه هستند و شوراهای دانش آموزی نقش بی‌بدیلی در تصمیم‌گیری در مدارس ایفا می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه با فکر کردن و شناخت کامل کاندید مورد نظر خود را انتخاب کنید، شوراها را بهترین فرصت برای تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان قلمداد کرد و گفت: این انتخابات فرصت طلایی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: انتخابات شورای دانش آموزی فرصت طلایی برای آموزش فعالیت‌های اجتماعی و جامعه‌پذیرکردن دانش آموزان است.

کمرئی بیان کرد: فعالیت انتخابات شوراهای دانش آموزی یک کار ارزشمند و روز سرنوشت ساز و موثر در تربیت اجتماعی دانش آموزان است. مدیران ما باید این اتفاقات را جدی بگیرند زیرا مهمترین رکن مشورتی و مشارکتی در مدرسه شورای دانش آموزی مدرسه است .

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تشکل صنفی شوراهای دانش آموزی مدارس یکی از مهمترین تشکلهای دانش آموزی درون آموزش و پرورش و فرصتی برای دانش آموزان و مدیران و معلمان است در حقیقت اولین عرصه ای است که به صورت رسمی در عرصه اجتماعی حضور می یابند و خود را در معرض انتخاب و یا انتخاب کردن قرار می دهند.

وی اضافه کرد: کاندیداهای شوراهای دانش آموزی مدرسه در فرصت تعیین شده، به تبلیغات می‌پردازند و بر اساس قوانین و مقررات صلاحیت آنها تایید می‌شود کسی که کاندیدا شده است این ادعای بزرگ را می‌کند که می‌تواند مشکلات و درد دانش آموزان را با مدیران مطرح کند و از طرف دیگر کار سختی برای انتخاب کنندگان است که باید از بین کاندیداهای مطرح شده 5 یا 11 نفر را از آنها را برای شورای دانش آموزی انتخاب کنند.

کمرئی عنوان کرد: دانش آموزان ما باید افراد اصلح را شناسایی و سپس آنها را انتخاب کنند باید ببینند کاندیداها چقدر می توانند ارتباط خوب و مفید با سایر دانش آموزان برقرار کنند و شخصیت گذشته آنها مورد بررسی قرار گیرد. زیرا کسی که از نظر معاشرت اجتماعی قوی نباشد نمی تواند نمایندگی دانش آموزان را برعهده بگیرد.

وی افزود: همه انتخابها باید توسط خود دانش آموزان انجام گیرد و اگر شناخت کافی وجود نداشت می تواند با کمک سایر دوستان خود افراد اصلح را انتخاب کند. اگر افراد صالح برای شوراهای دانش آموزی انتخاب شوند دانش آموزان وظیفه خود را به درستی انجام داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: انتخابات شورای دانش آموزی فرایندی برای جامعه پذیر شدن دانش آموزان و آشنایی آنها با هنجارهای اجتماعی است. نباید مسئولان و مدیران برخوردی سطحی با این موضوع داشته باشند. ما باید به دانش آموزان روش صحیح تبلیغات را بیاموزیم و فضایی برای آنها فراهم کنیم که در آن به گفت و گو بپردازند و مناظره های سالم انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی آموزش‌وپرورش شهر تهران، وی تصریح کرد: منتخبین دانش آموزان علاوه بر مشارکت و مشورت با مدیران می‌توانند در کمیته های بهداشتی، آموزشی و سایر کمیته هایی که در آئین نامه مشخص شده است حضور پیدا و پیرامون مسائل مربوط به هر کمیته نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کنند تا تصمیماتی متناسب با ذوق و سلیقه دانش آموزان تا حد امکان در مدرسه صورت گیرد.

کمرئی گفت: مدیران مدارس نیز باید از نظرات دانش آموزان به خوبی استفاده کنند و پیشنهادهای آنها را هرچند جزئی باشد اجرایی و آن را به دانش‌آموزان اعلام کنند. اگر چنین انتخابات هایی در مدارس جدی بگیریم فرصتی طلایی برای تربیت اجتماعی سیاسی دانش آموزان است و آموزشی صحیح در فضای غیردرسی برای شناخت حقوق و اجتماعی شدن در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و در آینده نیز که در انتخابات واقعی حضور پیدا می‌کنند حال به صورت کاندیدا شدن و یا حضور در انتخابات سعی می‌کنند افراد اصلح را انتخاب کنند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری تسنیم

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!