راست مغز هستید یا چپ مغز؟

 مغز از وسط به دو نیمکره تقسیم شده است که هریک مجموعه نسبتا مجزایی از عملیات را انجام می دهند. پروفسور استفن ویلسون از دانشگاه کالج لندن می گوید: «نبود تقارن مغز برای کارکرد درست مغز ضروری است. این عدم تقارن به دو طرف مغز امکان می دهد که تخصصی شوند، ظرفیت پردازششان را افزایش دهند و از موقعیت هایی که باعث تعارض دو طرف مغز هنگام تلاش برای بر عهده گرفتن کنترل کاری می شود، بپرهیزند؛ اما از طرف دیگر برحسب اینکه کدام نیمکره مغزتان فعال تر باشد نوع توانمندی ها، علایق و رفتارهایتان متفاوت است و می توانید کارهای خاصی را بهتر انجام دهید.»

راست مغز هستید یا چپ مغز؟

معمولا افراد راست مغز با گرایش هایی به ادبیات، زبان، هنر، موسیقی و ... روزگار می گذرانند. این افراد رویاپردازهای درجه یک هستند، آن ها در هرکاری احساسات را دخیل می کنند. در طرف مقابل، افراد چپ مغز خیلی با احساسات میانه خوبی ندارند و برای مثال، آن ها با دیدن فیلم های احساسی خیلی تحت تاثیر قرار نمی گیرند. واضح است که این افراد منطقی تر فکر می کنند. با این حال اگر نمی دانید دقیقا راست مغز هستید یا چپ مغز، تصاویر مقابل برای دریافت این موضوع به شما کمک می کند.

یک نکته بسیار مهم

احتمال دارد پس از خواندن این موارد متوجه شوید که شما مطلقا راست مغز یا مطلقا چپ مغز نیستید. توجه داشته باشید که این کاملا عادی است. به احتمال قوی و برای مثال اگر شما چپ مغز باشید و 80درصد ویژگی های چپ مغزها را داشته باشید باید20درصد ویژگی راست مغزها را هم داشته باشید.

 

منبع دریافت این مطلب : قلم چی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!