اگر می خواهی در آزمون تیزهوشان قبول شوی، کلیک کن! (7)

بازدیدکننده عزیز،خوشحالم که تصمیم جدی برای موفق شدن در آزمون تیزهوشان گرفته‌ای و می‌خواهی برنده‌ی این مسابقه‌ی علمی بزرگ باشی.

آیا با من موافق هستی که شروع کردن مهم است ولی ادامه دادن مهم‌تر از آن است؟

آیا با من موافق هستی که وقتی برای درس خواندن برنامه‌ریزی مشخص داری، هم زیاد درس می‌خوانی و هم خوب؟

آیا با من موافق هستی که انجام درست کارهای ساده و تکرار لجوجانه‌ی آن‌ها، امکان موفقیت را چند برابر می‌کند؟

اگر موافقی، پس با من و همه‌ی دانش‌آموزان سخت‌کوشی که برای آزمون تیزهوشان آماده می‌شوند همراه شو و قدم در مسیر موفقیت بگذار و به خودت قول بده در درس خواندن و آمادگی برای آزمون تیزهوشان چند قانون ساده ولی مهمی که به تو خواهم گفت اجرا کنی. اگر آماده‌ای، شروع کنیم.

قانون هفتم: یادگیری تکنیک‌های آزمون دادن

بازدید کننده گرامی،فرض کن امروز جمعه است و آزمون داری؛ دو هفته تلاش کرده‌ای و درس‌های مدرسه‌ات را با دقت مطالعه کرده‌ای و با حل تمرین‌های تشریحی و تست، مطالب در ذهنت تثبیت شده‌اند و در دو روز باقی‌مانده تا آزمون، مهم‌ترین نکات را مرور کرده و اکنون آماده‌ای تا در آزمون شرکت کنی. سعی کن قبل از آزمون، احساست را در چند سطر بنویسی و با آرامش کامل از آموخته‌هایت در جواب دادن به تست‌ها استفاده کنی. آزمون شروع می‌شود و تو می‌دانی که باید در مدت‌زمان مشخصی به سوال‌هایی که بلدی، پاسخ درست بدهی. از سوال اول شروع کن و با دقت و تمرکز، تست‌ها را به ترتیب بخوان و در مرحله‌ی اول سعی کن بدون نگاه کردن به گزینه‌ها، جواب سوال‌ها را پیدا کنی؛ ولی اگر نتوانستی به آن‌ها پاسخ بدهی، گزینه‌ها را بررسی کن و گزینه‌ی صحیح را از بین آن‌ها انتخاب کن. اگر نمی‌توانی به تستی پاسخ بدهی، یک علامت منها کنار آن سوال بگذار و از جواب دادن به آن صرف نظر کن. در حل تست‌های ریاضی راه‌حل‌ها را به طور کامل بنویس تا اشتباه نکنی و در حل تست‌های علوم مطالبی را که یاد گرفته‌ای در ذهنت تجسم کن و به آن‌ها جواب بده. گزینه‌ی درست هر تست را با دقت در پاسخ‌برگ علامت بزن و آن را تحویل بده. سعی کن احساسی که بعد از آزمون داری در چند سطر بنویسی و با احساس قبل از آزمونت مقایسه کنی.

اگر دقت کنی در طول آزمون، کار عجیب و غریبی انجام ندادی، بلکه روش‌ها را به‌خوبی اجرا کردی و آموخته‌هایت را سر جلسه‌ی امتحان مدیریت کرده و به عبارت بهتر از تکنیک‌های آزمون دادن به‌درستی استفاده کردی. اگر این مراحل را با دقت اجرا کنی، مطمئن باش که نتیجه‌ی دلخواهت را از آزمون خواهی گرفت. به همین سادگی و با اجرای چند کار ساده و درست می‌توانی نتیجه‌های خوبی در آزمون‌های برنامه‌ای بگیری و برای آزمون تیزهوشان آماده شوی.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!