اگر می خواهی در آزمون تیزهوشان قبول شوی، کلیک کن! (6)

خوشحالم که تصمیم جدی برای موفق شدن در آزمون تیزهوشان گرفته‌ای و می‌خواهی برنده‌ی این مسابقه‌ی علمی بزرگ باشی.

آیا با من موافق هستی که شروع کردن مهم است ولی ادامه دادن مهم‌تر از آن است؟

آیا با من موافق هستی که وقتی برای درس خواندن برنامه‌ریزی مشخص داری، هم زیاد درس می‌خوانی و هم خوب؟

آیا با من موافق هستی که انجام درست کارهای ساده و تکرار لجوجانه‌ی آن‌ها، امکان موفقیت را چند برابر می‌کند؟

اگر موافقی، پس با من و همه‌ی دانش‌آموزان سخت‌کوشی که برای آزمون تیزهوشان آماده می‌شوند همراه شو و قدم در مسیر موفقیت بگذار و به خودت قول بده در درس خواندن و آمادگی برای آزمون تیزهوشان چند قانون ساده ولی مهمی که به تو خواهم گفت اجرا کنی. اگر آماده‌ای، شروع کنیم.

قانون ششم: آزمون دادن

فرض کن امروز شنبه است و اول هفته؛ با آمادگی کامل در کلاس درس حاضر می‌شوی و شنونده‌ی خوب و دانش‌آموز فعالی در کلاس هستی. مطالب جدید یاد می‌گیری و معلومات و دانسته‌های خود را بیش‌تر می‌کنی. با همین انگیزه و انرژی، هفته را به پایان می‌رسانی و دوباره از شنبه فعالیت تو آغاز می‌شود. هفته‌ها یکی پس از دیگری سپری می‌شوند و تو روز به روز پیشرفت می‌کنی و مطالب بیش‌تری می‌آموزی. تا این‌جا باید به تو تبریک گفت که خوب درس خوانده‌ای ولی حالا یک سوال از تو دارم: «آیا می‌دانی که در این یک، دو یا سه هفته چه‌قدر پیشرفت کرده‌ای؟ در کدام درس‌ها وضعیت تو عالی بوده و در کدام درس‌ها خوب و متوسط؟»

دانش‌آموزان در پاسخ دادن به این سوال به دو دسته تقسیم می‌شوند:

دسته‌ی اول؛ دانش‌آموزانی هستند که هر دو هفته یک‌بار در آزمون‌های برنامه‌ای شرکت می‌کنند و با بررسی کارنامه‌ی هر آزمون، از میزان پیشرفت خود در هر درس اطلاع دارند و به‌خوبی نقاط قوت و ضعف خود را می‌شناسند.

دسته‌ی دوم؛ دانش‌آموزانی هستند که در آزمون‌ها شرکت نمی‌کنند و از میزان پیشرفت یا افت خود در درس‌ها اطلاع دقیقی ندارند. آن‌ها مانند دانش‌آموزان دسته‌ی اول، درس خوانده‌اند و تلاش کرده‌اند ولی چون آموخته‌های آن‌ها ارزیابی نشده است مانند دانش‌آموزان دسته‌ی اول به‌درستی از نقاط قوت و ضعف خود آگاه نیستند.

آزمون دادن بعد از دو هفته درس خواندن به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا آموخته‌های خود را ارزیابی کنند و با شناخت نقاط قوت و ضعف خود در درس‌ها، برنامه‌ریزی بهتری برای هفته‌های بعدی داشته باشند.

اگر جزء دانش‌آموزان دسته‌ی اول هستید به صورت پیوسته در آزمون‌ها شرکت کنید و اگر جزء دانش‌آموزان گروه دوم هستید، پیشنهاد می‌کنم هر چه سریع‌تر به جمع دانش‌آموزان دسته‌ی اول بپیوندید و موفقیت در آزمون‌ها را تجربه کنید و خود را برای قبولی در آزمون تیزهوشان آماده کنید.

 

منبع دریافت این مطلب : قلم چی

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!