«نیروی برتر لاکی» به کتابفروشی های ایران راه یافت

کتاب «نیروی برتر لاکی» با موضوع داستان‌های کودکان انگلیسی به تازگی برای نوجوانان منتشر شده است. این کتاب افتخاراتی مانند برگزیده شورای کتاب کودک آمریکا، کتاب برتر کتابخانه‌های آمریکا، کتاب منتخب مجله کایرکاس ریویو را در کارنامه خود دارد.

این کتاب دارای 23 قسمت است که از آن جمله می‌توان «گوش ایستادن»، «بریجیت»، «خوب و بد»، «تابلونویسی»، «مایلز»، «اولین نشانه»، «تخم مرغ و لوبیا»، «مقدمات فرار»، «معتادهای ناشناس»، «زنبور رطیل‌خوار» و «خاکستردان» را نام برد.

کتاب «نیروی برتر لاکی» به ماجراهای یک دختر 10 ساله و مادرش می پردازد که در جستجوی یک «قدرت بالاتر» هستند. در این کتاب لاکی در هاردپَن کالیفرنیا با نامادری‌اش بریجیت روزگار می‌گذراند. او وقتی مطمئن می‌شود بریجیت می‌خواهد به فرانسه برگردد، راهی جز فرار روبه‌روی خود نمی‌بیند؛ آن‌هم با سنگین‌ترین کوله‌پشتی دنیا! اما انگار لاکی به توفان شن و ظاهر شدن پُردردسر پسربچه‌ای 5 ساله با یک لنگه کفش و خارهای کاکتوس در پاشنه‌اش، فکر نکرده است.

سوزان پاترون از نویسندگان کودک و نوجوان، 35 سال در کتابخانه‌های عمومی لس‌آنجلس به عنوان کتابدار متخصص کتاب‌های کودک و نوجوان کار کرده است و اکنون عضو هیات مدیره انجمن نویسندگان و تصویرگران کودک و نوجوان است. کتاب‌های او جوایز متعددی مانند مدال کلدکات و کتاب برتر کتابخانه‌های آمریکا را برایش به ارمغان آورده‌اند.

پاترون مدال «جان نیوبری» را به خاطر «سهم عمده در ادبیات» برای کتاب «قدرت بالاتر لاکی» به دست آورد. این کتاب به زبان‌های مختلفی مانند فرانسه، اسپانیایی، ژاپنی، چینی، عربی و ترکی ترجمه شده است.

کتاب «نیروی برتر لاکی» به نوشته سوزان پاترون و با ترجمه آنیتا یارمحمدی توسط انتشارات پیدایش، در 216 صفحه روانه بازار شده است.

 کتاب نیروی برتر لاکی

بخشی از این کتاب را با هم میخوانیم:

چشم‌های بریجیت از وحشت درشت شده بودند و صورتش به کبودی می‌زد. کم مانده بود نفسش بند بیاید: «چی شده!؟ مار!» کلمه مار را مثل کسانی گفت که لاشه گندیده یک موش را دیده‌اند: «توی خشک‌کن یه ماره...!» و به آن سوی دیوار واگن، یعنی ته آشپزخانه و جای لباسشویی اشاره کرد. لاکی با خونسردی و آرامش تمام، طوری که بخواهد به بریجیت نشان بدهد مارها تمیزند و چندش‌آور نیستند، گفت: «آهان! یه مار توی خشک کنه.» طوری گفت که انگار وجود این حیوان توی ماشین لباس شویی اتفاق چندان بزرگی هم نیست...

 

کلمات کلیدی : خرید کتاب رمان | رمان کودک و نوجوان | خرید اینترنتی کتاب کودک | خرید اینترنتی کتاب 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!