بچه هایمان به ما چه می آموزند؟

با زندگی در کنار بچه‌ها همه چیز رنگ و بوی دیگری می‌گیرد، زیبایی، عشق، معصومیت، بازی، درد و حتی مرگ. بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ کتاب سحرآمیزی‌ست مملو از شوخی‌های جالب. این کتاب به ما نشان می‌دهد که اگر دست از شنیدن و آموختن برداریم، هر لحظه بودن در کنار بچه‌ها می‌تواند فرصتی بی‌نظیر برای تغییرکردن و رشد به ما بدهد. پیرو فروچی روان‌درمانگر معتبر ایتالیایی معتقد است سفر پدر و مادری راهی‌ست به‌سوی تحول و تکامل، توالی تجربیاتی که می‌تواند ما را غنی کند، تجربه‌ای که هیچ درس و دانشگاه و کتابی نمی‌تواند در ما پدید آورد.

چیزی که باعث تمایز این کتاب از دیگر کتاب‌های روانشناسی دربارهٔ بچه‌ها می‌شود این است که فروچی در پی معادلات معمول روابط بچه‌ها و پدر و مادرها نیست و نمی‌خواهد به ما یادآوری کند چه نکاتی را باید به بچه‌هایمان بیاموزیم بلکه به آینه‌ای که بچه‌ها جلوی روی بزرگترها می‌گیرند نگاه می‌کند و می‌کوشد به خودانگیختگی و آگاهی اخلاقی دست یابد و در نهایت به اصلاح خود و رفتارهای نادرست ناخودآگاهش می‌رسد.

بچه هایمان به ما چه می آموزند؟

نویسنده در کتاب با ذکر نمونه‌هایی از زندگی افراد و روابط والدین با فرزندان، این نکته را مطرح می‌سازد که فرزندان قادرند راه رشد، تغییر و تکامل والدین را فراهم سازند. او می‌گوید: «به رغم شک و تردیدها، خستگی‌ها و افسردگی‌های روزمره این بچه‌هایمان هستند که دست ما را می‌گیرند و قدم به قدم راهنمایی‌مان می‌کنند تا به جایی که باید برسیم.»

«بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند» به نوشته ی پیرو فروچی،با ترجمه مهسا ملک مرزبان و با موضوع تعلیم و تربیت توسط نشر نی منتشر و روانه بازار شده است.

 

کلمات کلیدی : کتاب های تربیتی کودک | خرید کتاب تربیتی کودک | کتاب های تعلیم و تربیت | خرید اینترنتی کتاب | روانشناسی کودک و نوجوان | روانشناسی

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!