با پدر و مادرها تا آزمون تیزهوشان (3)

همراهی پدر و مادر با دانش‌آموز تا آزمون تیزهوشان نقش بسزایی در موفقیت و کسب نتیجه‌های مطلوب دارد. همراهی پیوسته و صمیمانه‌ی اولیا، انگیزه‌ی دانش‌آموزان را برای انجام دادن درست کارهای ساده برای پیشرفت در آزمون‌ها چند برابر می‌کند.

بازدیدکننده عزیز، برای هر آزمون یک پیشنهاد برای همراهی هدفمندتر ارائه می‌شود و امید است مورد توجه و قابل اجرا برای پدران و مادران عزیز باشد.

پیشنهاد سوم:

بازدید کننده گرامی، با دانش‌آموزتان در درس خواندن شریک شوید و علاقه‌ی خودتان نسبت به یادگیری مطالب جدید درسی و پیشرفت دانش‌آموز را ابراز کنید. یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های همراهی کردن برای درس خواندن، تشویق دانش‌آموز به پیش‌خوانی درس‌هاست. فایده‌ی اصلی پیش‌خوانی، روخوانی مطالب جدید قبل از تدریس معلم و آشنایی با موضوع درس و درنهایت آمادگی سر کلاس درس است. به مدت یک هفته، هر روز از فرزندتان بخواهید درس فردا را با دقت روخوانی کند و کلمات مهم و کلیدی آن را به خاطر بسپارد. سپس از او بخواهید کتاب را ببندد و آن‌چه را یاد گرفته و در حافظه‌ی کوتاه‌مدت خود ذخیره کرده است، به زبان بیاورد و مانند معلمش، درس جدید را به شما یاد بدهد. در طول مدتی که نقش دانش‌آموز را بازی می‌کنید، خود را علاقه‌مند به توضیحات فرزندتان نشان بدهید و شنونده‌ی دقیقی باشید و توانایی او در تدریس مطالب جدید را تحسین کنید. با انجام این کار چند هدف مهم را دنبال می‌کنید:

- تقویت اعتمادبه‌نفس دانش‌آموز

- ترغیب او برای پیش‌خوانی همه‌ی درس‌ها

- افزایش توانایی دانش‌آموز در ارائه‌ی مطالب درسی

- همراهی با دانش‌آموز در یادگیری و ایجاد عادت مثبت پیش‌خوانی 

 

منبع دریافت این مطلب : قلم چی

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!