آزمون سلامت روان برای دانش آموزان پایه هشتم شهرستان های استان تهران برگزار می شود

 

 

آزمون سلامت روان برای دانش آموزان پایه هشتم شهرستان های استان تهرانبه گزارش تیزلند، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، عبدالرضا فولادوند راد ، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، گفت: طبق استاندارد های تعریف شده، آزمون های سلامت روان در 24 مولفه تعریف شده است که بر اساس آن، رفتار دانش آموزان با هدف تشخیص و شناسایی مورد تحلیل و ارزیابی قرار می گیرد.

وی در ادامه، با اشاره به این امر که اجرای مناسب و صحیح این آزمون‌ها، زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا با در نظر گرفتن اصل تفاوت‌های فردی، مدرسه و منطقه‌ای در جهت ارتقاء سلامت روان، هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و تسهیل رشد حرفه‌ای و شغلی آنان ، گام‌های موثرتری برداریم، افزود: آزمون سلامت روانی ـ رفتاری بر اساس الگوهای بومی ، هنجاریابی شده و زمینه‌ی لازم را جهت شناسایی علمی ویژگی‌های فرد بر اساس مولفه‌های 24 گانه‌ فراهم نموده است .

این مقام مسئول، ضمن تاکید بر این امر که اجرای چنین آزمونی از جهت جامعه آماری ومولفه‌های مورد سنجش، کم‌نظیر و منحصر به فرد است، ادامه داد: آنچه اجرای این آزمون را در صدر اولویت‌های آموزشی و تربیتی استان قرار داده، استفاده از داده‌های این آزمون جهت تشخیص نیازهای تربیتی، روانی - اجتماعی ،

تحصیلی دانش‌آموزان و توانمندسازی مبتنی بریافته‌های آزمون در سطوح فرد، کلاس، مدرسه، منطقه و استان است.

فولادوند راد با اشاره به اینکه شناسایی نگرش دانش‌آموزان 14 تا 19 سال در چهار حیطه‌ی فرد، خانواده، مدرسه و اجتماع، یکی از اهداف اصلی این آزمون هاست یادآور شد : اولویت‌ بندی مشکلات روانی- رفتاری دانش‌‌آموزان با هدف برنامه‌ریزی‌های تربیتی، ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان، مسئولین مدرسه و اولیاء بر اساس تحلیل داده‌های آزمون سلامت روان، افزایش تعامل مدرسه (مدیر و مشاور) و هسته‌های مشاوره و تقویت سیستم ارجاع به هسته‌ها و مراکز مشاوره، ارائه و تهیه گزارش‌های آماری و محتوای چند رسانه‌ای به مسئولان در زمینه میزان بروز و شیوع آسیب‌های روانی و اجتماعی با توجه به جنسیت و مناطق استان، از دیگر اهداف مهم این آزمون ها می باشد .

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به ارائه خدمات مشورتی در سطح خرد و کلان برای سازمان‌ها و نهادهای درون و برون‌بخشی تصریح کرد : برنامه‌ریزی ‌نظام‌مند و موثر جهت اقدامات پیشگیرانه، طراحی برنامه‌های راهنمایی، مشاوره‌ای و تربیتی متناسب با نیاز دانش‌آموزان جهت ارتقای سطح سلامت روان، شناسایی دقیق دانش‌آموزان نیازمند، توانمندسازی و دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره نیز از اهداف مهم تعریف شده برای آزمون های سلامت روان است.

 

منبع دریافت این مطلب : وزارت آموزش و پرورش

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!