رشد 27 درصدی شهریه مدارس آموزش از راه دور

 

 

رشد 27 درصدی شهریه مدارس آموزش از راه دوربه گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری گودرز شاهمرادی مدیرکل مدارس آموزش از راه دور در ساختمان علاقه مندان صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم شاهمرادی با اشاره به پیشینه آموزش از راه دور اظهار داشت: ورود این نوع آموزش به کشور به سال 1353 برمی گردد اما تاریخچه تاسیس این گونه مدارس به مربوط به سال 1383 است.

وی با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی در کشور کامل نیست، ادامه داد: این امر در مقطع ابتدایی 97.9، مقطع متوسطه اول 93.4 و متوسطه دوم 80.24 است.

شاهمرادی از بررسی تجمیع آیین نامه بزرگسالان، آموزش از راه دور و بزرگسالان خبر داد و اظهار داشت: اکنون 1365 مدرسه آموزش از راه دور داریم و 187 هزار و 177 دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

وی به روند نظارت ها بر مدارس آموزش از راه دور اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت هایی جدی در این زمینه انجام شده به گونه ای که دو سال گذشته حتی منجر به تعطیلی برخی مدارس شده اما خوشبختانه سال گذشته این مساله با تذکر برطرف شد.

مدیر کل مدارس آموزش از راه دور درخصوص شهریه این مدارس عنوان کرد: امسال رشد 27 درصدی شهریه را داشتیم و نرخ شهریه ثابت 56 هزار تومان درنظر گرفته شده است که برای افرادی که کمتر از 8 واحد درصدی دارند و برای نیمسال تابستانی نیز به نصف کاهش پیدا می کند.

شاهمرادی اظهار داشت: چنانچه افرادی هنوز ثبت نام نکرده اند با طی کردن روند ثبت نام می توانند نسبت به آن اقدام کنند و در مواردی که مشکلات اقتصادی مانع از ورود بازماندگان از تحصیل شود، در مواردبسیاری موسسان مساعدت های لازم را انجام می دهند.

وی در خصوص برگزاری امتحانات در این مدارس بیان کرد: با توجه به بررسی های شورای عالی آموزش و پرورش در نهایت مسئولیت برگزاری امتحانات مدارس آموزش از راه دور به این مدارس واگذار شود.

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!