6 فعالیت غیرمنتظره بعد از مدرسه

1. ساخت کارتون

چرا این کار جالبه: دوره کتاب های طنز سر رسیده است : کتاب لبخند راینا تلگمیرز کلاس ششمی، در طول بیش از 200 هفته در لیست پرفروش ترین ها قرار داشت.

خوبه برای: کودکان خلاق – حتی کودکانی که احساس می کنند در نقاشی افتضاح هستند. داوانا کلی، مدیر برنامه آبراکادودل در دیترویت می گوید "برای لذت بردن از کلاس کارتون سازی، نیازی به هیچ استعداد هنری ندارید." معلمان تکنیک های طراحی، سایه زدن، نشان دادن حرکت و نقاشی سه بعدی را به صورت گام به گام آموزش می دهند.

کودکان چه کاری انجام خواهند داد: دانش آموزان یاد می گیرند تا طرح های ساده را به شخصیت های کارتونی معروف مانند گارفیلد تبدیل کنند و به آن هیجاناتی مانند "خشم" یا "تعجب" به آن بدهند یا قهرمانان جدیدی را بسازند یا یک داستان کاملا جدید درست کنند. الایژا 10 ساله، یک کارتونیست مشتاق از وین، میشیگان می گوید "این کار به من الهام می دهد تا چیزهای مختلفی بکشم و از روش هایی که قبلا استفاده نکرده ام، استفاده کنم."

چرا کودکان این کار را دوست دارند: علاوه بر توانایی کشیدن بتمن در زمین بازی، درست کردن یک رمان گرافیکی، می تواند روشی ارزشمند از بیان خود باشد. ادل فالکو، موسس برنامه غنی سازی کنجکاوی بر روی هادسون، در دابز فری، نیویورک می گوید "بسیاری از مواقع زمینه هایی از شرح حال خود دانش آموزان در کار آن ها می بینیم. کودکان در کلاس های ما روشی برای بییان کردن خودشان پیدا می کنند."

2. نجاری

چرا این کار جالبه: شیلا داوسون، موسس اتوبوس فروشگاه چوب در سن دیگو، می گوید در دنیای کامپیوتری امروزه، کودکان "رضایت غیر قابل انکار ساختن چیزی با دست هایشان" را کشف می کنند.

خوبه برای: کودکانی که یادگیری با درگیری دست را دوست دارند. اکثر کودکان دوست دارند یک اره چوبی واقعی را به جای یک اره پلاستیکی در دست بگیرند. اما مهم است که صبور باشند و توجه کافی بکنند تا ایمنی رعایت شود.

کودکان چه کاری انجام خواهند داد: از یک جعبه ابزار با میخ و چکش استفاده می کنند تا چیزهایی مثل خانه پرنده یا قایق بسازند. نجاری کودکان، کلاس هایی متمرکز بر ابزارهای دستی که برای کودکان آسان تر و امن تر هستند ارائه می دهد. حدود سن 12 سالگی، کودکان مشتاق هستند تا از ابزارهای قدرتمندانه استفاده کنند، اما داوسون به دانش آموزان خود می گوید: "قدرت در دستان شماست. ابتدا یاد بگیرید از آن استفاده و آن را کنترل کنید."

چرا کودکان آن را دوست دارند: چه چیزی جالب تر از این است که ماشینی بسازند که واقعا حرکت می کند؟ و کودکان پروژه های خود را نگه می دارند. ریلی هشیموتو 7 ساله می گوید "بهترین چیز این بود که از تمامی ابزار استفاده می کردم تا پروژه خودم رو بسازم."

3. شمشیر بازی

چرا این کار جالبه: شمشیر بازی یک ورزش المپیک می باشد که برای کودکانی که کمتر اهل ورزش هستند خوب می باشد، زیرا مهارت و استراتژی اهمیت بیشتری نسبت به شکل بدن دارد.

خوبه برای: کودکان باهوشی که عاشق بازی های منطقی یا ریاضی هستند یا کودکانی که نیاز به مقدار زیادی ساختار دارند. جولیا ریچی، مربی شمشیر بازی در آکادمیی شمشیر بازی هنرهای ورزشی رویال در کلمبوس، اوهایو می گوید "زمانی که کسی با شمشیر به سمت شما می آید، بدون توجه به چیزهای دیگر، تمرکز کردن را یاد می گیرید."

کودکان چه کاری انجام می دهند: آن ها سلاح خود را انتخاب می کنند: یا یک فویل، یک سابر یا یک اپه (هر کدام نشان دهنده ویژگی های شخصیتی متفاوت است، پس مانند هری پاتر در مغازه چوب دستی اولیوندر می باشد) سپس قبل از مواجه شدن با یک رقیب، تکنیک های مختلف را یاد می گیرند.

چرا کودکان آن را دوست دارند: این جنگیدن با شمشیر است! مثل فیلم ها! و به شدت فکری می باشد. اندور سیلور شمشیرباز 9 ساله از نیو آلبانی، اوهایو می گوید "مثل بودن در یک بازی شطرنج واقعی است و من یکی از مهره ها هستم."

4. راه انداختن یک کسب و کار

چرا این کار جالبه: در دنیای اقتصادی امروزه، والدین آموزش مهارت های رهبری، کار گروهی و ارتباطات را به کودکان قرن بیست و یکم، کاری ارزشمند می دادند. تایس رزنده، مدیر عامل بیزورلد، برنامه آموزشی کسب و کار در سن فرانسیسکو می گوید "از آنجا که کارآفرینی درباره آوردن ایده به زندگی و حل مشکلات است، کودکان را برای رهبر و خلاق بودن، مجهز می کند."

خوبه برای: برای بازیکنان گروهی که به اشتراک عقاید اهمیتی نمی دهند – کلاس کارآفرینی می تواند بسیار همکاری کننده باشد.

کودکان چه کاری انجام خواهند داد: یک محصول واقعی مانند جامدادی یا دستبند های دوستی تولید می کنند. اما در ابتدا، شرکت کنندگان مهارت های پایه کسب و کار از جمله بازاریابی، قیمت گذاری، بودجه بندی و طراحی محصول را یاد می گیرند. در کلاس های بیزنی ، کودکان در حالی که لباس های مبدل می پوشند، مهارت های معامله کردن را یاد می گیرند.

چرا کودکان این کار را دوست دارند: آن ها در حالی این کلاس ها را ترک می کنند که مهارت های کسب و کار دنیای واقعی را یاد گرفته اند. جک آستن 11 ساله از لس آنجلس که این کلاس ها را گذرانده بود می گوید "من می خواستم استراتژی های کسب و کار را یاد بگیرم تا به من کمک کند که بتوانم کسب و کار بیسکویت سگ راه بیندازم و شروع به کسب درآمد برای یک پناهگاه سگ کردم." شعار اساسی او این است: بیشتر از توان فروش خود تولید نکنید.

5. ورزش اسکیت بورد

چرا این کار جالبه: این ورزش یک انتخاب برای بچه های باحال است. و والدینی که در دوران مدرسه اسکیت بازی می کردند (یا می خواستند این کار را بکنند) مشتاق دیدن این هستند که فرزندانشان به اسکیت علاقه نشان دهند.

خوبه برای: بچه های با جرات و کسانی که تعادل خوبی دارند.

کودکان چه کاری انجام خواهند داد: درس های اول توقف کردن و پایین آمدن است و سپس حرکت کردن و دور زدن را یاد می گیرند و بعد مهارت های پیشرفته تری مانند پریدن را فرا می گیرند. بن کریگان، صاحب اسکیت کاتالیست بوستون می گوید "من می تواند در یک ساعت به هر سنی آموزش دهم که چگونه با اسکیت حرکت کند و راحت باشد. شما می توانید اصول اولیه اسکیت را در حدود 6 ساعت یاد بگیرید."

چرا کودکان این کار را دوست دارند: ورزش اسکیت بورد یک ورزش مناسب برای بچه های فعال است و روی زمین مسطح می توانند خودشان ساعت ها تمرین کنند که باعث افزایش تمرکز و پشتکار آن ها می شود. کریگان می گوید "بهترین مکان برای تمرین حیاط خانه یا پارک اسکیت محله می باشد. تا زمانی که به خوبی یاد نگرفته اند با اسکیت حرکت کنند و از آن پیاده شوند، نباید وارد پیاده رو ها شوند.

6. عضویت در یک گروه راک

چرا این کار جالبه: از زمان پیدایش راک، کودکان آرزو داشته اند تا یک ستاره راک بشوند. این روز ها تعداد کسانی که می خوانند و ویدیوی خود را در یوتیوب می گذارند، زیاد شده است و شاید دیگر ستاره شدن یک هدف نباشد، اما همچنان کودکان از یادگیری آهنگ ها هیجان زده می شوند.

خوبه برای: کسانی که از دروس استاندارد موسیقی خسته شده اند. (خواندن موسیقی مهارت های خواندن معمول را تقویت می کند و برعکس).

کودکان چه کاری انجام خواهند داد: کودکان تکنیک های استاندارد موسیقی و تئوری ساز انتخابی خود –گیتار، ارگ، درام و هر ساز دیگری- را یاد می گیرند و آهنگ های گروه هایی را که شنیده اند، اجرا می کنند. لوگان ادگار 10 ساله که در استودیویی در آستین، درام یاد می گیرد، می گوید "من آهنگ هایم را خودم انتخاب می کنم."

چرا کودکان این کار را دوست دارند: زمانی که یادگیری یک ساز مانند اولین قدم برای برنده شدن جوایز گرمی است، انگیزه کودکان بالا می ماند. و تک نوازی عالی است. رابرت هاونر 8 ساله از لس آنجلس که در برنامه ستاره راک دبستان خود است می گوید "هنگام اجرا ابتدا کمی استرس داشتم اما زمانی که اجرا ها بیشتر می شوند، دیگر زیاد ترسناک نیست."

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!