هشدار: اسانس ها روز به روز کودکان بیشتری را مسموم می کنند

محبوبیت داروهای گیاهی برای درمان انواع بیماری ها از حساسیت گرفته تا افسرگی، روز به روز در حال افزایش است. اما با توجه به یک مرکز مسمومیت تنفسی، کودکان بیش از هر زمان دیگری در معرض مسمومیت های تصادفی از طریق اسانس هایی که در درمان، هم از طریق تزریق و هم دوز نادرست، استفاده می شوند، هستند.

Health Day بین سال های 2011 و 2015 گزارش کرد که وجود مواد سمی در اسانس های گرفته شده از گیاهان که در محصولات معطر و محصولاتی مانند روغن درخت چای استفاده می شوند، دو برابر شده است.

اما اگر این اسانس ها طبیعی هستند، چگونه می توانند سمی باشند؟

بازدیدکننده عزیز، دکتر جاستین لودن، متخصصی در مرکز مسمومیت تنفسی مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت، بیان می کند "قاعده کلی در سم شناسی این است که «دوز، سم را ایجاد می کند»، بنابراین تمامی اسانس ها به طور بالقوه مضر هستند." همچنین می افزاید "در کودکان، معمولا مسمومیت زمانی رخ می دهد که کودک در هنگام بلع اسانس سرفه کند و مقداری از آن وارد ریه شود که باعث عفونت ریه می شود. تنها کمتر از نصف قاشق چای خوری برای ابتلا به عفونت کافی است."

مقدار زیادی نیست! و والدین باید خطرات تمامی اسانس ها به خصوص کافور، میخک، اسطوخودوس، اکالیپتوس، آویشن، درخت چای، و روغن های وینترگرین را در نظر بگیرند. مطمئن شوید که بیش از حد استفاده نکنید. میزان استفاده، اصل پیشگیری از ابتلا به مسمومیت است.

بازدید کننده گرامی، چیزی که این اسانس ها را که برخی اوقات به هوا افشانده می شوند، به خصوص برای کودکان خطرناک می کند این است که ممکن است بسیار خوشبو باشند و خوردنی به نظر برسند. به همین دلیل باید آن ها را در یک کابینت قفل شده قرار دهید. لودن همچنین افزود پوست کودکان نازک تر است و ممکن است اسانس را زودتر از پوست بزرگسالان جذب کنند.

مصرف بیش از حد یک اسانس ممکن است نشانه های بسیار جدی ایجاد کند، و دوباره به یاد داشته باشید که نیازی نیست مقدار آن خیلی زیاد باشد. علائم استفاده بیش از حد شامل بیقراری، توهم، تشنج، سوختگی شیمیایی، مشکلات تنفسی، نارسایی کبد و تورم مغز می باشند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!