رعایت استانداردهای لازم برای ورود دانش آموزان به مدارس استعدادهای درخشان

 

 

رعایت استانداردهای لازم برای ورود دانش آموزان به مدارس استعدادهای درخشان به گزارش تیزلند، به نقل ازمرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، دکترحسین شجاعی رئیس مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و جمعی از مسئولین مرکز از روند اجرای برنامه های مدارس استعدادهای درخشان استان سیستان و بلوچستان بازدید به عمل آوردند . در قسمتی از این بازدید دکتر شجاعی درجمعی ازمسئولین استان و مدیران مدارس استعدادهای درخشان گفت : گزینش مناسب، فضای فیزیکی ایده آل ، محتوای متنوع و خوب ، معلمین دارای شرایط عالی برای آموزش و مدیریت مطلوب از مهمترین ویژگیهایی است که برای توسعه مدارس تیزهوشان در سازمان مرکزی مورد نظراست.

وی اظهارکرد:باهدف جلوگیری ازگسترش بی رویه مدارس استعدادهای درخشان دراستان های کشور شرایط خاصی برای جذب دانش آموزان با آمار محدود همه ساله برنامه ریزی می شود.

شجاعی ادامه داد:رعایت استانداردهای لازم برای مدارس استعدادهای درخشان لازم و ضروری است . شرایط برای دانش آموزان درحال تحصیل تسهیل شده و بخشنامه های گذشته به گونه ای تغییر کرده تا منجر به خروج دانش آموزان نشود مگر در صورتی که ورود دانش آموز به سایر مدارس باعث پیشرفت در تحصیل شود.

شجاعی همچنین به دوفعالیت دیگرحوزه استعدادهای درخشان اشاره کردوجشنواره جوان خوارزمی وبرگزاری المپیادهای علمی را از برنامه های اصلی مرکز عنوان کرد و تصریح کرد: جشنواره جوان خوارزمی در 16رشته دانش آموزان مستعد را شناسایی می کند و زمینه را برای رشد متناسب با توانمندی آنها فراهم می کند.

شجاعی افزود :کلیت فعالیت طرح "شهاب" روی شناسایی دانش آموزان است و در چشم انداز 1404 این طرح در همه مدارس و مقاطع تحصیلی اجرا می شود.

 

منبع دریافت این مطلب : مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!