فراگیری فنون صحیح امتحان دادن

در امتحانات هم شاگرد و هم معلم پیشرفت خویش را می آزمایند و از آنجا که امتحانات اساس کار ارزشیابی تحصیلی است و از آن برای تعیین موارد قدرت و ضعف تحصیلی دانش آموزشان خواه و ناخواه هنوز نمره های امتحانی به کار می رود و ملاک قضاوت درباره ی معلومات دانش آموزان است پس چه بهتر که با فراگیری فنون صحیح امتحان دادن، سوابق تحصیلی درخشان و خوبی را از خود به جای گذاریم.

1- در حین مطالعه ی درس ، مضمون اصلی آن را دریابید. در این قسمت درس ، بحث به چه موضوعی اشاره دارد؟ چگونه یا در چه مراحلی آن را بیان کرده است؟

2- همراه با خواندن درس به طور مرتب برای خود سوالاتی طرح کنید تا توجه شما به موضوع درس بیشتر جلب شود . بهتر است سوالات به نوعی با مطالب درسی هماهنگی داشته باشد.

3- سوالات طرح شده باید با توجه به اصل مطلب و کلید هر پاراگراف باشند.

4- در هنگام مطالعه در منزل به مطالبی که به نوعی در کلاس علامت زده یا در حاشیه و پاورقی نوشته شده نیز توجه خود را مبذول بدارید.

5- توجه داشته باشید توکل به خدا , آرامش و اعتماد به نفس و پشتکار و برنامه ریزی مهمترین عوامل موفقیت در امتحان است.

6- سعی کنید هرگونه برداشت نا به جا از امتحانات و ناراحتی و انزجار و نفرت از امتحان دادن را از خود دور کنید. زیرا امتحان جزء لاینفک زندگی ماست .

7- روز های قبل از امتحان هر چیز را که باعث حواس‌پرتی می‌شود کاملا کنار بگذاریدزیرا توجه به سایر چیزها باعث از بین رفتن تمرکز شما می‌شود. و کاهش تمرکز روی درس خود به خود اضطراب به وجود می‌آورد.

8- آغاز کار مطالعه با یاد خدا و به جا آوردن نماز واجب و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آرامش را برایتان به ارمغان می آورد .

9- همواره سعی کنید امنیت و آرامش را در خانه فراهم کنید و برای مطالعه یک مکان آرام و بی سروصدا را مد نظر قرار دهید.

10- جمع بندی مطالب را با بیان خود ؛ بیان کنید تا فراموشی شما کمتر شود.

همه حواس خود را در جهت مطالعه قرار دهید

11- اگر از جزوات و مطالب خارج از کتاب استفاده می کنید ، دقت کنید که با مطالب موجود در کتاب سازماندهی لازم را داشته باشد تا مطالب مثل حلقه های جدا از هم یک زنجیر در نیایند.

12- اوراق امتحانی نوبت های گذشته ی خود اعم از ترم و نیم ترم و ماهانه و... را مجدداً مرور کنید تا اولاً نوعی مرور کرده باشید و ثانیاً اشتباهاتی را که در آن زمان در‌ آن تکرار کرده اید، مجدداً تکرار نکنید.

 

این مطلب ادامه دارد ولی ادامه آن به شما نمایش داده نمی شود!
برای دیدن ادامه این مطلب  به صورت کامل باید عضو سایت باشید.  ادامه برخی مطالب سایت (از جمله این مطلب) فقط به اعضا نمایش داده می شود.
اگر قبلاً عضو شده اید و کد و رمز دارید، برای ورود اینجا کلیک کنید: 
ورود اعضا

اگر عضو نشده اید، عضو شوید و به حدود 50 هزار عضو سایت بپیوندید. عضویت بسیار ساده است و در کمتر از یک دقیقه انجام می شود. 
برای عضویت در سایت کلیک کنید

 

منبع دریافت این مطلب : بیتوته

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!