10 درصد از خدمات آموزشی وزارت آموزش و پرورش به بخش خصوصی محول می شود

10 درصد از خدمات آموزشی وزارت آموزش و پرورش به بخش خصوصی محول می شود

به گزارش تیزلند، به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در دیدار اعضای شورای مرکزی هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیردولتی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: موسسان مراکز و مدارس غیردولتی، افراد فرهیخته‌ای هستند که اموال خود را در بهترین جای ممکن هزینه می‌کنند.

وی افزود: رویکرد من حمایت همه جانبه از مدارس و مراکز غیردولتی است زیرا آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشد بنابراین از کسانی که در فرآیند تعلیم و تربیت گام برمی‌دارند، استقبال می‌کنم.

احمدی دانش آشتیانی تصریح کرد: علاقه به همکاری با آموزش و پرورش در کشور ما بیشتر از سایر کشورهاست و مردم فهیم ایران حاضرند رفاهیات خود را کاهش دهند و درعوض به تعلیم و تعلم بپردازند.

وزیر آموزش و پروش خاطر نشان کرد: کسی که در بخش مراکز و مدارس غیردولتی سرمایه‌گذاری می‌کند حتی اگر قصد سودآوری هم داشته باشد با ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به جامعه، کار بسیار ارزشمند و خداپسندانه را انجام داده است.

وی افزود: تنها عشق به تعلیم و تربیت است که باعث شده برخی از افراد در این مراکز و مدارس هزینه کنند و گرنه افراد می‌توانستند این سرمایه‌گذاری را در جاهایی انجام دهند که سود بیشتری عایدشان شود.

احمدی دانش آشتیانی گفت: وجود برخی نگاه‌ها به مراکز و مدارس غیردولتی باعث شده تا در برخی جاها همکاری مناسبی صورت نگیرد که این امر نیازمند تغییر نگاه و توجیه افراد مخالف هست.

وی تقویت مدارس و مراکز غیردولتی را از رویکردهای خود دانست و افزود: تبصره ای در بودجه 96 گنجانده‌ایم که طبق آن آموزش و پرورش می تواند 10 درصد از خدمات آموزشی را به بخش خصوصی محول کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: انتظار می رود در اجرای رویکردهای جدید آموزش و پرورش مدارس و مراکز غیردولتی پیشرو و الگو باشند و موضوع آموزش مهارت های زندگی دراین مدارس و مراکز پیگیری شود.

احمدی دانش آشتیانی طرح خرید خدمات آموزشی را از طرح های بسیار خوب و موفق دانست و افزود: مدارس و مراکز غیردولتی باید تلاش کنند در مناطق محروم و دور افتاده به صورت تجمیعی دانش آموزان را پوشش دهد.

وی درخصوص مراکز علمی آزاد گفت: بحث هایی خواهیم داشت تا درآینده بتوانیم در چارچوب قانون از این مراکز در بخش های فنی و حرفه ای استفاده کنیم.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

 

1 نظر

  1. VyoletVyoletsays:

    Deep thinking - adds a new dieinsmon to it all.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!