واگذاری مجوز مدرسه غیردولتی بدون انجام مراحل قانونی خلاف است

 

 

واگذاری مجوز مدرسه غیردولتی بدون انجام مراحل قانونی خلاف استبه گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری فارس، مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص ماجرای فروش یک مدرسه غیردولتی در کرج اظهار  داشت: متوجه شدیم فردی علی‌رغم وجود مراحل قانونی، به درج آگهی درباره فروش مدرسه غیردولتی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: این فرد به پخش دو نوع آگهی اقدام کرده بود؛ یک نوع مربوط به فروش و واگذاری مدرسه و آگهی دوم مربوط به جذب سرمایه‌گذار بوده است.

گُرد افزود: طبق ماده 7 آیین‌نامه اجرایی استقرار مدارس غیردولتی، هیچ‌گونه اجازه برای واگذاری مجوز تاسیس مدرسه به هیچ موسسی داده  نشده است و یقیناً اگر هر موسسی بدون هماهنگی وزارت آموزش و پرورش به این کار اقدام کند، هم مجوز این فرد از سوی شورای نظارت مرکزی باطل می‌شود و هم کسی که از این مجوز استفاده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری مجوز مدارس غیردولتی به فرد دیگر بدون طی مراحل قانونی خلاف است، گفت: ممکن است یک موسس در حین  فعالیت به هر دلیلی امکان فعالیت مدرسه‌داری را نداشته باشد که قانونگذار، در این راستا شرایطی را معین کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: موسس می‌تواند تقاضای توقف فعالیت حتی یک‌ساله داشته باشد و در خصوص وضعیت ملک توسط آموزش و پرورش طبق شرایط کاربری تصمیم‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: اگر ملک مدرسه کاربری آموزشی باشد، مادام‌العمر آموزشی باقی خواهند ماند و آموزش و پرورش یا راساً مدرسه را اداره می‌کند و یا  اینکه به موسسان واجد شرایط واگذار می‌کند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!