5 توصیه برای والدین داوطلبین آزمون تیزهوشان

1-فرزند خود را درانتخاب دوستان با هوش آزاد بگذارید . البته کنترل اخلاقی و رفتاری دوستان از وظایف خطیر پدران و مادران است . لیکن کودکان تیزهوش نیازمند دوستی با کودکانی هستند که در توانایی های فکری و درسی با هم رقابت کنند . لازمه موفقیت این کودکان در کنکور تیزهوشان رقابت آموزشی در امور تست زنی و حل مسائل پیچیده و گاه بسیار آسان با همسالان تیزهوش می باشد .

2- مشاوره با یکی از کارشناسان مشاوره و برنامه ریزی در خصوص برنامه ریزی آموزشی و مطالعاتی فرزندتان از جمله روشهایی است که در ضمن دادن آزادی عمل کودکانه و برنامه ریزیهای منظم با توجه به روحیات کودک به فرزند شما تاثیر شایانی بر روند کار خواهد داشت .

3- آموزشهای ویژه و تخصصی از جمله راهکارهایی است که امروزه اکثر اولیای مشتاق ، فرزندان خود را در کلاسهای آمادگی آزمون تیزهوشان ثبت نام نموده و سعی دارند تا فرزندشان با آمادگی کامل در این آزمون حضور پیدا کنند .

در این گونه کلاسها می بایست مفاهیم آموزشی به گونه ای بیان شود که دانش آموزان بتوانند مفاهیم علمی و پیچیده را بسیار سریع و با کمترین توضیحی درک نموده و همچنین فرایند پیشرفت خود را در طول این کلاسها مشاهده کنند و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند . البته همکاری و تعامل معلمان محترم مدارس با مدرسان این کلاسها تاثیر بسزایی در روند پیشرفت آنان خواهد داشت . چرا که تاکید بعضی از معلمان مدارس بر انجام تکالیف کلیشه های و مفصل باعث بی علاقگی دانش آموزان شده و معلمان می توانند با شناخت دانش آموزان تیزهوش تکالیفی در حد فکر و ذهن آنان تدوین نمایند .

4- گاهی شکستهای تحصیلی این کودکان باعث افسردگی و دلزدگی آنان می شود و لازم است خانواده ها با تشویق آنان به تلاش بیشتر و توضیح اینکه ((همه افراد نابغه و نخبه نیز گاهی شکست می خورند )) آنان را به مطالعه بیشتر دلگرم نمایند . عدم کسب نمره کافی در دروس امتحانی مدارس برای این کودکان گاهی به دلیل سهل گیری امتحان توسط دانش آموزان تیزهوش بوده و یا بدلیل حل مسائل پیچیده ی نمونه سوالات تیزهوشان ، آنان را از حل مسائل عادی و آسان غافل می کند .

5- تغذیه خوب و پر انرژی مهمترین عامل است که در آمادگی مغز برای حل مسائل پیچیده ضروری به نظر می رسد . ضمن آنکه فعالیتهای روزانه همچون خوابیدن ، تنفس هوازی ، بازی کردن و ورزش روزانه برای تقویت ذهن ضروری بوده و نباید از آن غافل بود 

3 نظر

  1. JennahJennahsays:

    It's impaertive that more people make this exact point.

  2. CarleeCarleesays:

    God help me, I put aside a whole afotenorn to figure this out.

  3. RombyRombysays:

    Ppl like you get all the brnisa. I just get to say thanks for he answer.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!