درباره مدرسه سلام نجم - مدرسه ی خوب کجاست

گفتگوی تیزلند با جناب آقای مقسمی درباره مدرسه ی سلام نجم الثاقب.

تمام صحبت های ما برای این است تا به شما کمک کنیم که یک مدرسه ی خوب برای فرزندتان انتخاب کنید و فراموش نکنید که مدرسه ی خوب وجود ندارد، مدرسه ی خوب برای فرزند من وجود دارد.

شما باید ببینید با توجه به شرایط مدارس مختلف کدام مدرسه برای فرزند شما مناسب است.با توجه به شرایط و روحیات و توانمندی های فرزند شما.

برای شنیدن فایل صوتی گفتگوی تیزلند با آقای مقسمی اینجا کلیک کنید.

گفتگوی امروز ما با جناب آقای مقسمی، درباره مدرسه نجم الثاقب است که از آن مدرسه فارغ التحصیل شدند و با آوردن رتبه ی 44 درکنکور سراسری، در دانشگاه شریف مشغول به تحصیل شدند.

این فایل صوتی راهنمایی است برای پدرها و مادرها برای انتخاب مدرسه برای فرزندانشان.

سوابق مدرسه سلام نجم را بیان کنید

این مدرسه چهارمین مدرسه ای بود که وارد مدارس سلام شد با محوریت دبیرستان انرژی اتمی و زیر نظر مرحوم آقای حجاریان فعالیت می کرد.

یک تفاوت مدرسه سلام نجم با دیگر مدارس سلام این بود که قبل از پیوستن به مدارس سلام، در قالب مدرسه ای با نام نجم الثاقب فعالیت می کرد.مدیریت مدرسه از ابتدای تاسیس تا سال گذشته با آقای مهندس میرزا محمد بود که اخیرا یکی از مشاورین با سابقه ی این مدرسه مدیریت را به عهده گرفتند ولی کماکان آقای میرزا محمد نقش نظارتی در فعالیت مدرسه رو حفظ کردند.

امکانات مدرسه ی نجم چه بود؟

4 بخش جانبی مدرسه که شامل آزمایشگاه، اتاق کامپیوتر، نمازخانه و کتابخانه می شود را داشت.

از نظر نظافت چگونه بود؟

مدرسه از لحاظ نظافت خوب بود.مدرسه یک بنای کلنگی بود که قبلا مسکونی بوده و به تازگی هم از نظر ظاهری بازسازی شده است.

مدرسه ی نجم از لحاظ جنبه مذهبی چگونه بود؟

جنبه ی مذهبی بالا بود.افرادی که مدرسه را اداره می کردند از جمله مدیریت و مسئولین کاملا مذهبی بودند.هم به خاطر مسئولین مدرسه هم به خاطر محلیت مدرسه.منطقه،منطقه ی مذهبی نشین بود و بافت منطقه مذهبی بود.

نماز جماعت هر روز ظهر برگزار می شد ولی سختگیری نبود.بچه ها دعوت به نماز می شدند ولی اگر کسی نماز نمی خواند اجباری در کار نبود.

 این مدرسه از لحاظ آموزشی و درسی چگونه بود؟

قسمت آموزشی مدرسه خروجی خوبی داشت.از سال 87 تاکنون نتایج خوب بوده و بهترین خروجی سال 87 بوده است.

از نظر فشار درسی چگونه بود؟

مدرسه خروجی خوبی داشت ولی محتوای آموزشی بیش ار حد سنگین بود و ما همیشه با حجم بسیار زیادی از درس و تکلیف مواجه بودیم.به طوری که تمام وقت ما را پر می کرد.ما حتی تابستان هم باید مدرسه می رفتیم.خرداد که امتحانات تمام می شد از اواسط تیر مدرسه ها شروع می شد تا خرداد سال دیگر.

این مدرسه چه خوبی هایی داشت؟

این که سال اول که بچه ها وارد این مدرسه می شدند این باور را داشتند که مدرسه یک برنامه ی 4 ساله برای آنها دارد نه برنامه یک ساله که هرسال بخواهد تمدید شود.جو اخلاقی خوب فارغ از جو مذهبی

از نظر بعد آموزشی چه ایرادی می توانید به مدرسه نجم وارد کنید؟

درآموزش آن دوره هم حجم زیاد بود هم محتوا.هدف این بود که مطالب بیشتری آموزش داده شود تا بچه ها قوی تر شوند.ولی بچه ها این مطالب را سطحی تر یاد می گرفتند.حجم زیاد وعمقش کمتر شده بود.

مشاور تحصیلی جداگانه برای کلاس ها تاثیری داشت؟

هرپایه مشاور جداگانه داشت.بودن مشاور چیز خوبی است چون یک نفر به شرایط تحصیلی بچه ها توجه بیشتری داشت و حتی وارد بحث های روحی و روانی می شد و به نوعی محرم راز بود.مشاور وقت معلم را بهینه می کرد

 

 

منبع دریافت این مطلب : سرزمین تیزهوش ها

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!