جشنواره دانش آموزی ابن سینا

یکی از مهمترین عوامل موثر در پیشرفت جوامع، توجه به آموزش و پژوهش و میزان سرمایه‌گذاری هوشمندانه در این زمینه می باشد. آن دسته از  جوامعی که زمینه و بستر مساعدتری برای تعالی همه جانبه نظام آموزشی خود فراهم آورده و آن را سر لوحه حرکت علمی خود قرار داده‌اند، مدارج رشد و بالندگی را هر چه مطلوبتر و در زمان کوتاهتری سپری خواهند کرد.

از آنجایی که دانش آموزان بعنوان نیروهای بالقوه علمی وفنی، آینده سازان کشور و عناصر تعیین کننده در رشد و بالندگی جامعه شناخته می شوند و در آینده با ورود به رشته های تحصیلی دانشگاهی نقش عمده ای در پیشرفت‌های علمی –پژوهشی کشور خواهند داشت، شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی، سازماندهی، پرورش و هدایت آنها در این مسیر می تواند سرمایه گذاری هوشمندانه ای در جهت ساخت میهن عزیزمان باشد.

در همین راستا کارشناسان ما با هدف ایجاد علاقه و انگیزه و فراهم آوردن بستری مناسب به منظور پرورش خلاقیت ، نوآوری و ابتکار عمل دانش آموزان در زمینه های مختلف پژوهشی و همچنین کاربردی نمودن مباحث تئوریک علمی، در نظر دارد، همانند سال گذشته دومین جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری ابن سینا را در سال تحصیلی 96-955 برگزار نماید.

این جشنواره با همکاری و مساعدت سازمان ها و نهادهای مرتبط در روزهای 17 و 18فروردین ماه 1396 برگزار می شود.

ستاد برگزاری این رویداد امیدوار است، با تلاش و برنامه ریزی منسجم، استاندارد برگزاری جشنواره های دانش آموزی را تا سطح مطلوب و مقبولی افزایش داده و در یک دوره سه ساله به استانداردهای بین المللی برساند.

در این راه هرگونه پیشنهاد از سوی دانش آموزان، والدین دانش آموزان، مدیران و معلمان محترم راهگشا خواهد بود و قطعاً مورد استقبال قرار خواهد گرفت. هر چند نمی توان همه نظرات را عملیاتی کرد، اما تلاش خواهد شد تا حداکثر رضایت در بخش های مختلف حاصل گردد.

اهداف جشنواره

1) ترویج روحیه و فرهنگ پژوهش در دانش آموزان 2) آشناسازی دانش آموزان با فضای کسب و کار و روش های کاربردی ساختن علوم مختلف 3) ارتقاء سواد اقتصادی در دانش آموزان و آشنا ساختن آنها با اقتصاد دانش بنیان 4) پژوهش محور کردن آموزش و مسئله محور کردن پژوهش 5) ارتقا علمی دانش آموزان در مدارس سراسر کشور به عنوان نیروهای بالقوه علمی 6) مهارت افزایی و توانمندسازی دانش آموزان در زمینه تحقیق و پژوهش 7) آشنایی دانش آموزان با فضای دانشگاهی و تجربه ارائه و دفاع از تحقیق و پژوهش خود 8) آشنایی با علوم مختلف دانشگاهی وانتخاب هدفمند رشته در دانشگاه 9) ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان 10) ایجاد علاقه مندی و فضای رقابتی در بین دانش آموزان 11) تجربه حضور در یک رقابت علمی و عملی سالم درقالب یک فعالیت پژوهشی دانش‌آموزی 12) ارایه آموزش لازم به دانش­ آموزان درمورد فکر کردن، تمرکز حواس، طرح سوال و حل مسئله 13) تقویت زمینه ­ی بروز تفکر سیال و طرح سوالات ذهنی از سوی دانش‌آموزان 14) آشنا نمودن دانش ­آموزان با تصویر سازی ذهنی، تحریک حس کنجکاوی، تفکر و ابتکار عمل 15) تاکید برضرورت پرورش تفکر جهانی و تفکر خلاق در دانش ­آموزان

16) آگاه سازی و انگیزه بخشی به اولیای دانش آموزان درراستای تشویق و حمایت بیشتر از فعالیت های پژوهشی فرزندان

ثبت نام در جشنواره

برای شرکت در بخش های مختلف جشنواره امسال، تیم ها می بایست در سایت ثبت نام کرده و مستندات مورد نیاز را در محورهای مختلف ارائه دهند. سعی ما بر این است که ساده ترین روش را برای ثبت نام داشته باشیم؛ مراحل ثبت نام در سایت و ارائه مستندات مورد نیاز در محورهای مختلف جشنواره به صورت زیر می باشد:

1) یکی از اعضای هر تیم از طریق لینک ثبت نام در سایت ثبت نام کرده و گرایش مسابقاتی خود را انتخاب نمائید.

2) حق ثبت نام را پرداخت کنید.

ثبت نام شما به اتمام رسید. اکنون طبق برنامه زمان بندی در صفحه شخصی تیم خود وارد شوید.

1. در بخش اعضا و سرپرست تیم ها،لیست اعضا و همچنین سرپرست هر تیم اضافه می شود.

2. در پنل شخصی با توجه به محوری از جشنواره که در آن شرکت کردید،می توانید مستندات مورد نیاز برای آن محور را آپلود کنید.

3. برای روزهای جشنواره غذا سفارش دهید.

شما هم اکنون و به همین راحتی در جشنواره ثبت نام کردید. منتظر حضور گرم شما هستیم .

 

محل برگزاری جشنواره 

 

ویژگی های جشنواره

گواهینامه بین المللی

اعطای گواهینامه بین المللی از IDCORP مالزی به تمامی شرکت کنندگان

چاپ مقالات دانش آموزی

انتشارات مقالات برگزیده در مجلات معتبر علمی در رشته های مختلف

اعزام به مسابقات خارجی

کاندیدا شدن برگزیدگان جشنواره برای حضوردر مسابقات آسیایی و بین المللی

ویژگی های

جشنواره

نظارت فدراسیون جهانی مخترعین

نظارت علمی فدراسیون و اعطای 10 دیپلم افتخار به برگزیدگان جشنواره

پوشش خبری رسانه ها

پوشش خبری جشنواره در رسانه های داخلی و شبکه های تلویزیونی خارجی ( فرانسه،اتحادیه اروپا و ... )

اعطای تندیس به مدارس

اعطای تندیس ویژه و تقدیرنامه رسمی به مدارس برگزیده جشنواره

برای اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره دانش آموزی ابن سینا مراجعه کنید: http://ebnesinafestival.com/

 

منبع دریافت این مطلب : جشنواره ابن سینا

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!