چرا در مدرسه نمره ی خوب می گیرم و در آزمون ترازم کم می شود؟

به سه دلیل ممکن است برای شما چنین وضعیتی ایجاد شود: 1) امتحان مدرسه تشریحی است و شما با مطالعه‌ی کلیات کتاب درسی و حل نمونه‌سوال می‌توانید اغلب سوالات امتحان را حل کنید و هر سوال ممکن است چند قسمت داشته باشد که در صورت پاسخ‌گویی صحیح برای هر قسمت، نمره‌ی مخصوص آن را می‌گیرید، در صورتی که آزمون تستی است و نکات و جزئیات در آن اهمیت دارد و فقط جواب آخر مهم است. حتی ممکن است شما سوالی را درست حل کنید و گزینه را در پاسخ‌برگ اشتباه وارد کنید و آن سوال را از دست بدهید.

2) شناخت شما از معلم: شما از ابتدای سال تا کنون با روش تدریس معلمتان آشنا شده‌اید و ایشان هنگام تدریس نکات مهم را مشخص کرده‌اند و در پرسش‌های کلاسی چندین بار آن سوال‌ها مرور شده‌اند، در صورتی که نسبت به طراح سوال‌های آزمون و سلیقه‌اش در طرح سوال هیچ‌ گونه شناختی ندارید.

3) شناخت معلم از شما: برخی دانش‌آموزان هنگام پاسخ‌گویی به سوالات دقیقاً جملات و لغات کتاب درسی را به کار می‌برند و برخی دیگر مفهوم مطالب مطالعه‌شده را بیان می‌کنند. معلم شما از ابتدای سال تا کنون ویژگی‌های شما را شناخته است و با توجه به آن هنگام تصحیح سوالات به شما نمره می‌دهد؛ در صورتی که در امتحان تستی پاسخ‌برگ شما مطابق کلید تصحیح می‌شود و فقط جواب آخر مهم است.

 

منبع دریافت این مطلب : قلم چی

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!