نکات مهم برای موفقیت در امتحانات و آزمون تیزهوشان

نکاتی که برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر در امتحانات و آزمون باید رعایت کنید....

1-حتما قبل از شروع به پاسخگویی، تمام سوالات را یکبار با دقت مطالعه کنید و زمان مورد نیاز برای پاسخ دادن به هر سوال را تخمین بزنید. از شروع کردن با عجله پرهیز کنید، مدیریت زمان در امتحان بسیار مهم است و میتواند بازدهی شما را بسیار دگرگون کند.

2-آزمون را با ساده ترین سوال آغاز کنید. پاسخ دادن به سوالی که از جواب آن اطمینان دارید باعث افزایش اعتماد به نفس در شما میشود و ذهن شما برای پاسخ دادن به سوالاتی که ممکن است فراموش کرده باشید آماده خواهد شد. به خاطر داشته باشید که سوالاتی که جواب نداده اید را با علامت مشخص کنید..

3-بعضی وقتها ممکن است حین امتحان مطلبی را که میدانید، فراموش کنید و به اصطلاح هنگ کنید! در این مواقع بهترین کار نوشتن است. هرچیزی که میدانید بنویسید و یا سعی کنید موضوعات مشابه را به خاطر آورید. با کمی نوشتن مغز از نو فعالیتش را آغاز میکند و احتمال زیادی برای یادآوردن مطلب وجود دارد.

4-بیش از حد برای یک سوال یا مساله وقت تلف نکنید. اگر پاسخ دادن به یک سوال بیش از حدی که برای آن در نظر گرفته اید طول کشید، آن را رها کنید. ابتدا سوالاتی که زمان کمتری برای پاسخگویی نیاز دارند بنویسید.

5- همیشه به طور کامل از زمان آزمون استفاده کنید. اگر زودتر از موعد مقرر به سوالات پاسخ دادید حتما و حتما یکبار دیگر سوالات را بررسی کنید و پاسخ خود را مطالعه کنید. مجددا مسائل را حساب کنید و از پاسخ درست مطمئن شوید.

6- تحت هر شرایط خونسردی خود را حفظ کنید. شما قبل از شروع امتحان تلاش خود را کرده اید و تکالیف مربوطه را انجام داده اید. پس به خودتان آرامش دهید و اجازه دهید فکر شما به درستی کار کند و از چیزی نترسید. اگر امتحان سخت باشد، شرایط برای سایر دوستان شما نیز یکسان است

نتیجه گیری:

باید بدانید که موفقیت بدون تلاش و کوشش بدست نخواهد آمد. باید خوب مطالعه کنید تا بتوانید موفق شوید.

 

منبع دریافت این مطلب : قلم چی

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!