شهریه مدرسه تیزهوشان چقدر است؟

به گزارش تیزلند، به نقل از ممتاز نیوز، در حالی که بسیاری از خانواده‌ها از پس هزینه فرزندشان در مدارس دولتی عادی برنمی‌آیند، دانش‌آموزانی هستند که بیش از ده‌ها میلیون تومان شهریه را تنها برای یک دوره تحصیل پرداخت می‌کنند. استفاده از معلمان باتجربه و باسابقه، برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده، گنجاندن برنامه‌های پ‍ژوهشی و تحقیقاتی در آزمایشگاه‌ها، آماده‌سازی دانش‌آموزان برای حضور در دانشگاه و آموزش چندزبان خارجی به شکل همزمان، تنها بخشی از خدماتی است که در مدارس غیر دولتی ارائه می‌شود. خیلی از خانواده‌ها هم با وجود آنکه به سختی از پس هزینه‌های فرزندشان در مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی برمی‌آیند، اما سنگینی شهریه ثبت‌نام در این مدارس را تحمل می‌کنند و حاضر نیستند فرزندشان در مدارس دولتی عادی تحصیل کند.

تفاوت درکیفیت و نوع خدمات تحصیلی ارایه شده به دانش آموزان مهمترین دلیل خانواده ها برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیر دولتی است وضعیتی که در حال حاضر مدارس دولتی را به حاشیه رانده و حالا به سمت مد شدن پیش می رود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران 150 ستاد ثبت نام در تهران وجود دارد که از آغاز زمان ثبت نام مدارس تاامروز تعداد شکایات به 15 مورد رسیده است .

او گفت: امسال درصد رشد شهریه در دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی کمتر از 15 درصد است.

ایشان با اشاره به اینکه در دوره ابتدایی 31 ساعت درس ارائه می‌شود که ‌25 ساعت آن برنامه مصوب درسی و 6 ساعت فوق برنامه است، گفت: کف شهریه مدارس ابتدایی غیردولتی در شهر تهران 2 میلیون و 22هزار تومان و سقف آن 5 میلیون و 595هزار تومان است.

زینی وند ادامه داد: در متوسطه اول 38ساعت درسی وجود دارد که 30 ساعت برنامه درسی مصوب و 8 ساعت فوق برنامه است. کمترین میزان شهریه مصوب شهر تهران در این دوره 2 میلیون و990هزارتومان و بیشترین میزان آن 6 میلیون 856هزار تومان است.

او با بیان اینکه در متوسطه دوم نیز 42 ساعت درس ارائه می شود که 34 ساعت آن برنامه مصوب درسی و 8 ساعت آن فوق برنامه است گفت: کف شهریه در این دوره 3 میلیون و 780 هزار تومان و سقف آن 8 میلیون و 419 هزار تومان است.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دوره پیش دانشگاهی 40 ساعت درس ارائه می شود که 16 ساعت آن فوق برنامه است، بر این اساس در شهر تهران کمترین میزان شهریه در این دوره 4 میلیون و 725 هزار تومان و بیشترین میزان آن 10میلیون و 524 هزار تومان است.

او در ادامه با بیان اینکه از زمان تاسیس مدارس غیردولتی تا دو سال گذشته افزایش شهریه‌ها به صورت درصدی تایید و اعلام می‌شد، گفت: از دو سال قبل الگوی شهریه براساس محاسبات هزینه تمام شده مدارس تعیین می‌شود و این الگوی تعیین شهریه به صورت رسمی از امسال به اجرا در آمده است و شاخص‌های مختلفی در تعیین آن لحاظ می‌شود.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: براساس مصوبه هیئت امنای سازمان مدارس استعدادهای درخشان «سمپاد» 50 درصد شهریه مدارس غیردولتی هر شهرستان و منطقه آموزشی است و به عنوان شهریه این مدارس تعیین می‌شود، بر این اساس شهریه مدارس سمپاد در کشور متفاوت است.

 

منبع دریافت این مطلب : ممتاز نیوز

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!