جزئیات ملاک انتخاب رشته دانش آموزان

 

 

جزئیات ملاک انتخاب رشته دانش آموزانبه گزارش تیزلند، به نقل از معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان در چهاردهمین همایش تجلیل از برترین‌های آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه 655 درصد ملاک انتخاب رشته دانش‌آموزان متوسطه، علاقه و آزمون مشاوره‌ای است، اظهار داشت: 30 درصد ملاک انتخاب رشته دانش‌آموزان مربوط به آزمون‌های مشاوره‌ای است که در مدارس برگزار می‌شود، 355 درصد بر حسب فرم نظرسنجی علاقه دانش‌آموزان‌ به رشته تحصیلی و 35 درصد، عملکرد و سوابق تحصیلی است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از افزایش گرایش خانواده‌ها به رشته علوم تجربی در سال گذشته خبر داد و افزود: تقاضای والدین و دانش‌آموزان برای ورود به رشته علوم تجربی بیشتر از ظرفیت مدرسه و معلمان بود و پاسخگویی به این میزان تقاضا ممکن نبود.

وی با اشاره به اینکه در شاخه فنی‌وحرفه‌ای 47 رشته و در شاخه کاردانش 150 رشته تحصیلی وجود دارد، یادآور شد: سال گذشته، برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌وحرفه ای، کاردانش، علوم ریاضی و فیزیک و علوم انسانی هیچ مشکلی وجود نداشت.

زرافشان با اشاره به اینکه دوره آموزش متوسط نیمه تخصصی است، یادآور شد: تامین نیازهای جامعه بر اساس برنامه‌های هدایت تحصیلی با متوازن شدن رشته‌ها از اهداف برنامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: تمام تلاش این وزارتخانه این است که با همکاری رسانه‌ها و مشاوران مدارس، آشنایی  مطلوبی برای دانش‌آموزان و مربیان نسبت به شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای ایجاد شود.

 

منبع دریافت این مطلب : معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!