موادامتحانی، تعداد و ضریب سوالات آزمون مدارس نمونه دولتی (دوره اوّل و دوم متوسّطه) سال تحصیلی 97ـ1396

مسوولیت طراحی سوالات و برگزاری آزمون ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم متوسطه و هنرستان های نمونه دولتی مطابق ماده 17 دستور العمل اجرایی مدارس نمونه دولتی به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود.

تبصره : ادارات کل آموزش و پرورش استانها در خصوص طراحی سوالات آزمون ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم متوسطه و هنرستان های فنی و حرفه ای نمونه دولتی می توانند به صورت قطبی اقدام نمایند.

مواد درسی ، تعدا و ضریب سوالات آزمون ورودی دبیرستان های دوره اول متوسطه 

2- مواد درسی، تعداد و ضریب سوالات آزمون ورودی پایه هفتم دبیرستان های نمونه دولتی دوره اول متوسطه و مدت زمان پاسخگویی به آنها به  شرح ذیل می باشد.

مواد درسی ، تعدا و ضریب سوالات آزمون ورودی دبیرستان های دوره اول متوسطه

3-سوالات آزمون ورودی پایه هفتم، به شیوه چهارگزینه ای ( فقط با یک پاسخ درست)، در سطح محتوای کتاب های درسی پایه ششم طراحی می شوند.

4-به ازای هر پاسخ صحیح، 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 امتیاز منفی برای داوطلب در نظر گرفته می شود. برای سوالات بدون پاسخ، امتیازی در نظر گرفته نخواهد شد.

تبصره : چنانچه داوطلب در هر سوال بیش از یک گزینه را علامت زده باشد، 1 امتیاز منفی برای او در نظر گرفته خواهد شد.

5- سوالات درس قرآن و هدیه های آسمانی، از محتوای مشترک تدریس به گونه ای طراحی شود که کلیه داوطلبان اهل تشیع و اهل تسنن قادر به پاسخگویی سوالات باشند.

6- داوطلبان اقلیت های دینی ( مسیحیان، کلیمیان و زرتشتیان) به جای پاسخ به سوالات درس قرآن و هدیه های آسمانی ، به سوالات محتوای کتاب هدیه های آسمانی پایه ششم ابتدایی ویژه اقیلیت های دینی با کد 34/7 پاسخ خواهند داد.

مواد درسی، تعداد و ضریب سوالات آزمون ورودی به دوره دوم متوسطه

1- مواد درسی و تعداد و ضریب سوالات آزمون ورودی به دوره دوم متوسطه ( دبیرستان ها و هنرستان های فنی و حرفه ای نمونه دولتی) و مدت زمان پاسخگویی به آنها ، به شرح جدول زیر می باشد.

مواد درسی، تعداد و ضریب سوالات آزمون ورودی به دوره دوم متوسطه

2- سوالات آزمون ورودی به دوره دوم متوسطه نظری و هنرستان های فنی و حرفه ای نمونه دولتی، به شیوه چهار گزینه ای ( فقط با یک پاسخ درست) در سطح محتوای کتاب های درسی پایه نهم طراحی می شوند.

3- سوالات درس تعلیمات دینی و قرآن، از محتوای مشترک تدریس به گونه ای طراحی شود که تمامی داوطلبان اهل تشیع و اهل تسنن قادر به پاسخگویی سوالات باشند.

4- داوطلبان اقلیت های دینی( مسیحیان ،کلیمیان و زرتشتیان)، به جای پاسخ به سوالات درس پیام های آسمان، به سوالات دینی ویژه ادیان خود با کد135/2 پاسخ خواهند داد.

5- به ازای هر پاسخ صحیح، 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 امتیاز منفی برای داوطلبان در نظر گرفته می شود. برای سوالات بدون پاسخ ، امتیازی در نظر گرفته نخواهد شد.

6- تبصره : چنانچه داوطلب در هر سوال بیش از یک گزینه را علامت زده باشد، 1 امتیاز منفی برای او در نظر گرفته خواهد شد.

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!