آموزش و پژوهش مهمترین عامل پیشرفت در جامعه

به گزارش تیزلند، به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا مهدی رشیدی جهان افزود: از آنجایی که دانش آموزان بعنوان نیروهای بالقوه علمی وفنی، آینده سازان کشور و عناصر تعیین کننده در رشد و بالندگی جامعه شناخته می‌شوند و در آینده با ورود به رشته‌های تحصیلی دانشگاهی نقش عمده‌ای در پیشرفت‌های علمی –پژوهشی کشور خواهند داشت، شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی، سازماندهی، پرورش و هدایت آنها در این مسیر می‌تواند سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای در جهت ساخت میهن عزیزمان باشد.

دبیر علمی جشنواره ابن سینا اذعان داشت: در همین راستا کارشناسان ما با هدف ایجاد علاقه و انگیزه و فراهم آوردن بستری مناسب به منظور  پرورش خلاقیت ، نوآوری و ابتکار عمل دانش آموزان در زمینه های مختلف پژوهشی و همچنین کاربردی نمودن مباحث تئوریک علمی، در نظر دارد، همانند سال گذشته دومین جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری ابن سینا را در سال تحصیلی 96-955 برگزار نماید.

وی تشریح کرد: از اهداف این جشنواره می‌توان به ترویج روحیه و فرهنگ پژوهش در دانش آموزان وآشناسازی دانش آموزان با فضای کسب و کار و روش های کاربردی ساختن علوم مختلف و همینطور ارتقاء سواد اقتصادی در دانش آموزان و آشنا ساختن آنها با اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد.

مهدی رشیدی جهان خاطر نشان کرد: دانش آموزان پس از یک سال تلاش و طراحی و آماده سازی پروژه‌های مختلف در محورهای 4 گانه جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا در این رویداد جذاب علمی شرکت کردند تا علاوه بر حضور در یک رقابت علمی و جذاب ،تجربه‌های گرانقدری را در  موضوعات مختلف علمی کسب کنند.

وی در پایان افزود: از همه عزیزان کمیته علمی و اجرایی و کارگروه‌های تخصصی مختلف که در یک فرآیند4 ماهه زحمات بسیاری کشیده اند قدردانی و تشکر می‌نمایم و در راستای فرمایش رهبری در سال اقتصاد مقاوتی تولید و اشتغال دانش آموزان را از این سنین برای این مهم آماده نماییم و امیدوارهستم بتوان گامی هر چند کوچک در راستای آبادانی کشور و رشد علمی فرزندان این مرز و بوم برداشته شود و زمینه‌های کارآفرینی را در نوجوانان فراهم آورد .

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!