چطور میشه تو زمان کم ، زیاد درس حفظ کرد

بازدیدکننده عزیز، برای اینکه هر کاری را خوب و درست انجام بدیم باید اون رو اصولی انجام داد. در مورد تندخوانی یا سریع حفظ کردن درس هم باید روی اصول اون را بلد باشیم و انجام بدیم . ما شما را راهنمائی می کنیم .

1-تندخوانی خودتون رو زمان بندی کنید.

پیشرفت هایی که در این زمینه به دست آوردید رو با محاسبه ی زمانی که برای این کار میذارید مقایسه کنید. بهترین راه ایجاد انگیزه ایجاد رقابت با خودتون هست. اینجا روش هایی برای زمان بندی مطالعه تون بر حسب کلمه بر دقیقه ذکر میشه :

تعداد کلمات موجود تو یه صفحه رو بشمرید یا تعداد کلمات یه خط رو بشمرید و اونو دز تعداد خطوط یه صفحه ضرب کنید.

با استفاده از یه ساعت یا تایمر 10 دقیقه زمان بگیرید و ببینید توی اون تایم چه مقدار می تونید مطالعه کنید.

تعداد کلمات موجود در هر صفحه رو در تعداد صفحاتی که مطالعه کردید ضرب کنید، عدد به دست اومده رو بر 10 تقسیم کنید تا بر حسب کلمه بر دقیقه به دست بیاد.

هم چنین می تونید از سرعت سنج های مطالعه ی آنلاین استفاده کنید، اما توجه کنید که سرعت مطالعه روی صفحه نمایش با سرعت مطالعه روی کاغذ فرق می کنه.

بازدید کننده گرامی، برای خودتون هدف گذاری کنید. معمولا با تمرین توصیه های گفته شده تو این مقاله به صورت روزانه، باید سرعت مطالعه تون بهبود پیدا کنه. خیلی از مردم با تمرین چند هفته ای تونستن سرعت مطالعه شون رو دو برابر کنن. برای خودتون هدف هایی تعیین کنید و سعی کنید در خودتون انگیزه ایجاد کنید که به اون اهداف برسید:

200 تا 250 کلمه بر دقیقه سرعت مورد انتظار مطالعه برای افراد 12 سال و بالاتره.

300 کلمه بر دقیقه برای یه دانشجوی متوسط مناسبه.

سرعت 450 کلمه بر دقیقه می تونه نشون دهنده ی سرعت مطالعه ی دانشجویی باشه که در حال مرور سریع و گذرای مطالب درسی ـه. به طور ایده آل شما می تونید با این سرعت 100 درصد مطلب رو درک کنید.

با سرعت 600 تا 700 کلمه بر دقیقه شما سرعت دانشجویی رو دارید که در حال مرور متن برای پیدا کردن یه کلمه ی خاصه. بیشتر مردم با این سرعت چیزی حدود 75 درصد مطلب رو درک می کنن.

با رسیدن به سرعت های 1000 کلمه بر دقیقه و بالاتر شما وارد رقابت با افراد تندخوان حرفه ای شده اید. رسیدن به این هدف نیازمند تکنیک های خاص و ویژه ای ـه که البته بخش زیادی از متن هم خونده نمیشه با این سرعت. بیشتر مردم با خوندن با چنین سرعتی چیز زیادی در ذهنشون نخواهد موند.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!