کنکور دانشگاهی کره جنوبی در سکوت

به گزارش سایت سئول تهران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در روز برگزاری کنکور سالانه دانشگاه ها که امسال با حضور بیش از 600 هزار دانش آموز همراه بود، تردد کامیون های سنگین در جاده های نزدیک حوزه های امتحانی ممنوع اعلام شد و به صاحبان بسیاری از مشاغل دستور داده شد تا کسب و کار خود را دیرتر از روزهای معمول آغاز کنند.

کنکور دانشگاه در کره جنوبی که فضایی بسیار رقابتی دارد، می تواند سرنوشت و آینده نوجوانان کره ای را تعیین کند.

موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه ها که نیازمند چند سال آمادگی است، به معنای جایگاهی در یکی از کالج های نخبگان و کلیدی برای شغل آینده و حتی چشم انداز ازدواج جوانان کره ای است.

روز پنجشنبه به منظور باز نگه داشتن جاده ها و خیابانها برای 606 هزار دانش آموز متقاضی شرکت در کنکور و تضمین ورود به موقع آنها به حوزه های امتحانی، تمامی ادارات دولتی، مشاغل اصلی و حتی بازار سهام سئول در ساعت 10 صبح، یعنی یک ساعت دیرتر از زمان معمول باز شدند.

مقامات حوزه حمل و نقل نیز تمامی پروازها و نشست های فرودگاهی را به مدت نیم ساعت در بعد از ظهر به تاخیر انداختند تا با تست "مهارت شنیداری در آزمون زبان" همزمان نباشند.

در نزدیکی حوزه های امتحانی، کار در کلیه پروژه های ساخت و ساز متوقف شد و کامیون های بزرگ هم از تردد در جاده های نزدیک حوزه ها منع شدند.

امسال کنکور دانشگاهی در کره جنوبی، ساعت 9 صبح پنجشنبه در یک هزار و 183 حوزه امتحانی در سراسر کشور آغاز شد و در بعد از ظهر خاتمه یافت.

کانال های خبری تلویزیون دانش آموزان مضطرب را در حالی نشان می دادند که بعد از خداحافظی های بغض آلود با والدین خود وارد حوزه های امتحانی می شدند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!