با کودکان هنگام حوادث تروریستی چگونه رفتار کنیم؟

وقتی افکار عمومی جامعه از بروز اتفاقاتی مثل حمله تروریستی ملتهب است و اخبار راست و دروغ و شایعه، بی‌وقفه منتشر و دست‌به‌دست می‌شوند، بی‌پناه‌ترین و آسیب‌پذیرترین افراد، کودکان هستند.

آنها هر چند ممکن است درک صحیحی از چگونگی و علت اقدامات تروریستی نداشته باشند اما بسیار زودتر از بزرگسالان در برابر جو روانی ایجاد و منتقل شده پیرامون حادثه، واکنش نشان می‌دهند. پژوهش‌ها می‌گوید کودکان تا یک‌سال پس از حملات تروریستی، تحت تاثیر اضطراب ناشی از آن هستند.

برای کنترل ترس و جلوگیری از آسیب‌های پس از اضطراب حادثه در کودکان، بیش از هر چیز لازم است تا با آنها درباره حادثه گفت‌وگو کنیم. واقعیت را برایشان شرح دهیم و این اطمینان را به آنها بدهیم که هرچند مردم بی‌گناه زیادی به‌دلیل حملات تروریستی در جهان آسیب می‌بینند اما اکنون حادثه تمام شده و دلیلی برای نگرانی و ترس وجود ندارد. نیروهای امنیتی و پلیس کارشان را خوب انجام می‌دهند و مکان‌های عمومی مثل سابق امن و بی‌خطر هستند.

از رسانه‌ها در حضور کودکان کنترل شده استفاده کنیم و در جمع‌های خانوادگی و مهمانی‌‌های فامیلی اجازه ندهیم بحث و تحلیل‌های گروهی پیرامون شایعات شکل بگیرد.

تا آنجا که امکان دارد آنها را تنها در خانه نگذاریم و به یاد داشته باشیم مرز بین واقعیت و خیال در کودکان بسیار نامرئی است، به همین خاطر به پرسش‌هایشان درباره حوادث تروریستی پاسخ صحیح بدهیم.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!