آغاز توزیع فرم «هدایت تحصیلی» در مدارس متوسطه اول از 20 تیرماه

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش در خصوص «زمان آغاز هدایت تحصیلی دانش‌آموزان»، اظهار داشت: فرایند هدایت تحصیلی از حدود 4 ماه پیش آغاز شده است و بحث، صدور فرم‌های هدایت تحصیلی است.

وی با اشاره به جزئیات فرم‌های هدایت تحصیلی، افزود: دو نوع فرم وجود دارد؛ یکی فرم توصیه‌نامه و دیگری فرم زمان‌بندی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فرم‌های ذکر شده از 20 تیرماه صادر می‌شود و دانش‌آموزان و خانواده‌ها می‌توانند از طریق مدارس متوسطه اول، آنها را دریافت کنند.

فیض اضافه کرد: در دو هفته انتهایی تیر و دو هفته ابتدایی مردادماه، فرایند ثبت‌نام صورت می‌گیرد و ثبت‌نام براساس اولویت‌های زمان‌بندی است که به دانش‌آموز اعلام می‌شود و دانش‌آموز مراجعه کرده و ثبت‌نام می‌کند.

وی در خصوص «مهم‌ترین وجه تمایز هدایت تحصیلی امسال با سال گذشته »، متذکر شد: تفاوت مهم این است که در هدایت تحصیلی امسال، وقتی بحث اولویت‌های رشته‌های 12 گانه وجود دارد، توصیه‌نامه مطرح است و این توصیه‌نامه‌ها بر اساس اطلاعات تحصیلی و مشاوره‌ای است که به دانش‌آموز ارایه می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: اگر دانش‌آموز حد نصاب لازم را کسب کرده باشد، به او در خصوص اینکه چه رشته تحصیلی را براساس اولویت اول دوم تا دوازدهم انتخاب کند، توضیح داده می‌شود؛ در نتیجه تصمیم‌گیری در خصوص اینکه دانش‌آموز به چه رشته تحصیلی برود، بر عهده او و خانواده‌اش‌ است.

فیض با تاکید بر عدم اجباری بودن هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده خاطرنشان کرد: براساس ظرفیت محدودی که داریم، مجبور هستیم در بعضی از رشته‌ها جدول زمانی به دانش‌آموز و خانواده‌اش ارایه دهیم.

وی در تشریح ارایه جدول زمانی برای دانش‌آموزان، عنوان کرد: اولویت زمانی برای دانش‌آموزانی است که رتبه علمی بالاتری در پیشینه تحصیلی خود دارند؛ البته این الزام محسوب نمی‌شود؛ بلکه جدول زمانی است، برای اینکه ابتدا دانش‌آموز با رتبه بالاتر به آن رشته رفته و سپس دانش‌آموز با رتبه پایین‌تر برود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: ممکن است در این چینش زمانی، بخشی از ظرفیت‌ها پر شود و دانش‌آموز می‌تواند در اولویت‌های بعدی مورد علاقه خود ثبت‌نام کند؛ البته امسال هیچ الزامی براساس توصیه‌نامه تحصیلی وجود ندارد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!