جزئیات اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 96 - 97

با توجه به سوالات متداول دانش آموزان درباره جزئیات اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ، توجه شما را به نکات زیر جلب می کنیم :

1) نتایج آزمون تیزهوشان 96 – 97 بصورت قطعی و در یک مرحله اعلام می شود . به این معنی که در اعلام نتایج تیزهوشان قبولی ذخیره اعلام نخواهد شد و هر دانش آموز یا بصورت قطعی در آزمون قبول شده و یا نتوانسته تراز قبولی تیزهوشان را کسب کند .

2) برای داوطلبانی که در آزمون نتیجه قبولی کسب می کنند صرفا نام مدرسه قبولی درج می شود ولی برای داوطلبانی که نتوانسته اند رتبه قبولی تیزهوشان را کسب کنند تا حداکثر یک هفته بعد از اعلام نتایج آزمون ، کارنامه عدم قبولی شامل تعداد پاسخ های صحیح و غلط ، تراز هر درس ، تراز کل آزمون و تراز آخرین نفر قبولی مدارس منتخب دانش آموز منتشر می شود . بنابراین چیزی تحت عنوان " اسامی قبول شدگان تیزهوشان 96 - 97 " یا " لیست اسامی کسانی که در آزمون تیزهوشان قبول شده اند " یا " اسامی پذیرفته شدگان تیزهوشان " وجود خارجی ندارد و هر کس برای مشاهده نتیجه خود باید به پنل شخصی در سایت Azmoon.medu.ir مراجعه کند .

3) درخواست تجدید نظر و اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 96 – 97 به صورت متمرکز و تنها از طریق سایت Azmoon.medu.ir قابل ثبت و رسیدگی خواهد بود .

4) در صورت شرکت همزمان دو دانش آموز دوقلو ( همجنس یا غیرهمجنس ) و قبولی یکی از آن ها ، دیگری تنها درصورت کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در یکی از انتخاب هایش می تواند مازاد بر ظرفیت ثبت نام کند . به عنوان مثال دختر و پسر دوقلویی را در نظر بگیرید که یکی از آن ها ( مثلا دختر ) در یکی از انتخاب هایش پذیرفته شده و نمره برادرش که در آزمون پذیرفته نشده 34000 است ( منظور نمره ای است که به عنوان نمره کل نهایی در کارنامه پسر درج شده ) . حال باید بررسی کنیم ببینیم در مدارسی که پسر در انتخاب هایش مشخص کرده نمره آخرین نفر قبولی چند است ( این هم در کارنامه درج شده ) . به عنوان مثال اگر نمره آخرین نفر قبولی یکی از انتخاب های دانش آموز پسر 42000 باشد باید این عدد را در 80 درصد ضرب کنیم که می شود 33600 . بنابراین چون نمره دانش آموز ( 34000 ) از 80 درصد نمر آخرین نفر قبولی یکی از انتخاب هایش ( 42000 ) بیشتر شده این دانش آموز می تواند به واسطه اینکه همزادش ( خواهر دوقلویش ) در آزمون قبول شده ، او هم می تواند در مدرسه تیزهوشان مورد نظر ثبت نام کند . این قانون هم برای داوطلبان تیزهوشان ششم ابتدایی و هم تیزهوشان نهم به دهم صدق می کند .

نکته مهم : ظاهرا امسال طی بخشنامه ای اعلام شده که درصورت قبولی یکی از دو نفر دوقلو ، با ثبت نام دوقلوی همجنس درصورتی که نمره همه دروس خیلی خوب باشد ( در پایه ششم ) و معدل بالای 19.80 داشته باشد ( در پایه نهم ) و درصورت کسب حداقل 60 درصد تراز آخرین نفر قبولی در مدرسه دوقلوی خود و پس از مکاتبات لازم توسط آموزش پرورش ، موافقت می شود .

5 ) همزمان با اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 96 -97 ، نشانی دقیق دبیرستان های تیزهوشان ( استعداد های درخشان ) ، تاریخ مراجعه برای ثبت نام و مدارک مورد نیاز اطلاع رسانی می شود . آخرین مهلت ثبت نام نهایی مدارس تیزهوشان برای داوطلبانی که قبول نهایی شده اند حداکثر تا پایان مرداد ماه 96 می باشد و بعد از آن ثبت نام مجاز نخواهد بود .

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!