در مورد شپش ها چه میدانید؟

نشانه های ابتلا به شپش سرچیست؟

شپش، حشره ای کوچک به رنگ سفید مایل به خاکستری است که انگل خارجی بدن انسان محسوب می شود. این حشره در مو و لباس زندگی می کند و برای تغذیه روی سطح بدن می آید، سپس خودش را به پوست بدن انسان می چسباند، پوست را سوراخ کرده و ضمن مکیدن خون، بزاق خود را بهمراه مواد دفعی به زیر پوست تزریق می نماید. علت برآمدگی قرمزرنگ و ایجاد خارش در سطح پوست، همین تزریق بزاق و مواد زائد به زیرپوست است.

چه کسانی بیشتر به شپش آلوده می شوند؟ آلودگی به شپش منحصر به طبقه اجتماعی خاصی نیست و تمام افراد جامعه به خصوص در فصول سرد سال ممکن است درگیر آن شوند. آلودگی به شپش در کودکان در سنین مدرسه ، شایع تر است و دختران بیشتر از پسران به آن مبتلا می شوند.

انتقال شپش چگونه صورت می پذیرد؟ انتقال از یک فرد به فرد دیگر می تواند از طریق تماس مستقیم (تماس سر افراد با هم) یا استفاده از وسایل شخصی دیگران مثل شانه، کلاه، شال، حوله و روسری صورت گیرد. انتقال در افراد خانواده به سرعت و سهولت رخ می دهد.

آیا شپش از راه استخر منتقل می شود؟ خیر. شپش در آب زنده نمی ماند. بنابراین از طریق شنا و استخر منتقل نمی شود. هر آنچه باید در مورد شپش بدانیم.

علائم ابتلا به شپش، راه های تشخیص و پیشگیری:

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!