اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 97-96

طبق اطلاع رسانی های قبلی، بعد از برگزاری آزمون نمونه دولتی، نتایج آزمون تیزهوشان اعلام شد و طی آن حدودا 24 هزار نفر از دانش آموزان موفق به ورود به پایه هفتم و پایه دهم در مدارس تیزهوشان شدند. برای دانش آموزانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون نشده بودند کارنامه عدم قبولی صادر شد و در آن نشان داده شد که هر دانش آموز چه تعدادی پاسخ صحیح، غلط یا نزده داشته، چه نمره ای کسب کرده و نمره آخرین نفر قبولی در مدارس انتخابی اش چند بوده است. اما آیا حق اعتراض تیزهوشان وجود دارد؟ بله! آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که نتوانسته اند نمره و رتبه قبولی کسب کنند حق اعتراض به نتایج تیزهوشان قائل شده است. در این مقاله می خواهیم راهنمای اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 96 - 97 را ارائه کنیم.

زمان و نحوه اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 96 - 97

طبق اعلام سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، کلیه دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان 96 شرکت کرده اند و نتوانسته اند نمره و رتبه قبولی برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان را کسب کنند می توانند از روز سه شنبه مورخ 20 تیرماه، به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان اعتراض کنند. ثبت درخواست اعتراض تیزهوشان بصورت کاملا اینترنتی و از طریق سایت Azmoon.medu.ir انجام می شود.

راهنمای تصویری ثبت درخواست اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 96 - 97

برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 96 – 97 باید ابتدا وارد سایت Azmoon.medu.ir شوید. در گوشه سمت راست کدملی و سریال 6 رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و وارد سامانه شوید. در ادامه، راهنمای تصویری ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان را ارائه می کنیم. به این شکل که بعد از ورود به سامانه، با تصویر زیر مواجه خواهید شد.

 

اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 

 

همانطور که در تصویر نشان داده ایم، با کلیک روی آیکونی که با فلش شماره 1 مشخص شده است، می توانید تصویر پاسخبرگ آزمون تیزهوشان خود یا فرزندتان را مشاهده کنید. در واقع این امکان را برای داوطلبانی گذاشته اند که ممکن است تعداد پاسخ های صحیح، غلط و نزده در پاسخبرگ با آنچه در کارنامه درج شده است متفاوت باشد. (برای بررسی صحت این موضوع باید پاسخنامه کلیدی آزمون تیزهوشان را مشاهده کنید) اما اصل قضیه و امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان با کلیک روی آیکونی که با فلش شماره 2 مشخص شده است ممکن می شود. به این شکل که با کلیک روی آیکون مربوط به فلش شماره 2، فرم زیر در مقابل شما ظاهر خواهد شد:

 

اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 

 

در این فرم، امکان اعتراض به در قالب 5 موضوع فراهم شده است:

1) مطابقت نداشتن تعداد پاسخ های صحیح – نزده – غلط مندرج در کارنامه با تصویر پاسخبرگ

2) خطا در محاسبه نمره کل آزمون

3) مطابقت نداشتن اولویت های مندرج در کارنامه با اولویت های درج شده در کارت ورود به جلسه

4) اعمال نشدن ضابطه پذیرش مربوط به دوقلوها

5) سایر موارد

هر داوطلب می تواند اعتراض خود را در قالب حداکثر 3 مورد از 5 مورد خود در این فرم وارد کند، به عنوان مثال داوطلبی ممکن است هم به مطابقت نداشتن تعداد پاسخ های صحیح مندرج در کارنامه با تصویر پاسخبرگ، نسبت به مطابقت نداشتن اولویت های انتخابی با اولویت های مندرج در کارت ورود به جلسه و اعمال نشدن ضابطه پذیرش مربوط به دوقلو ها اعتراض داشته باشد. برای توضیح هر کدام از این موارد باید توضیحات حداکثر 4 خطی در دفاع از اعتراض خود ثبت کنید. در کنار این موارد می توانید بخش آخر فرم که مریوط به پیشنهادها و نظرات اصلاحی می باشد را نیز تکمیل نمایید. بعد از پایان تکمیل فرم، روی گزینه "ذخیره" کلیک می کنید و در صفحه بعدی مشابه شکل زیر، کد پیگیری مربوط به اعتراض خود را یادداشت نمایید.

 

اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان

زمان رسیدگی به اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 96 - 97

هنوز زمان دقیق و مشخصی برای رسیدگی به درخواست های اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 96 - 97 ارائه نشده است ولی با توجه به تجربیات سال قبل، احتمالا حداکثر بین 2 الی 3 هفته بعد از پایان مهلت اعتراض تیزهوشان، نتایج رسیدگی به اعتراضات اعلام خواهد شد. 

 

جهت دریافت راهنمای تصویری اینجا را کلیک کنید.

 

 

کلمات کلیدی: آزمون نمونه دولتی | دانش آموزان | پایه هفتم | پایه دهم | مدارس تیزهوشان | نتایج تیزهوشان | اعتراض تیزهوشان | ثبت اعتراض 

 

 

منبع دریافت این مطلب : سامانه مدارس استعدادهای درخشان

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!