مدارس حق «دریافت وجه» در فصل ثبت نام را ندارند

به گزارش تیزلند، به نقل از سید جواد ساداتی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص «اخذ وجه از اولیای دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام»، اظهار داشت: این موضوع قدیمی و تکراری است و هر سال هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان، تکرار می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش رسماً اعلام کرده است مدارس حق اخذ وجه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان را ندارند و از طرف دیگر، والدین دانش‌آموزان اعلام می‌کنند هنگام ثبت‌نام از آنها وجوهی دریافت شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: طبق بخشنامه ابلاغی آموزش و پرورش، مدارس حق اخذ وجه ندارند و همواره اعلام می‌کنند که والدین می‌توانند در صورت اخذ وجه از آنها، موضوع را اطلاع داده و پیگیری کنند.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: اصل قضیه این است که سرانه دانش‌آموزی در مدارس پایین است و مدارس برای انجام امور خود، با مشکلاتی مواجه هستند و سعی می‌کنند با استفاده از کمک والدین، خدماتی به دانش‌آموزان ارائه دهند.

وی با اشاره به علل دریافت غیرقانونی وجه از اولیای دانش‌آموزان، تصریح کرد:‌ حلقه مفقوده این موضوع آن است که سرانه مدارس پایین است و مدیران مدارس سعی می‌کنند از این طریق، این مشکلات را حل کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به این پرسش که «آیا مجلس برنامه‌ای برای حل مشکل سرانه مدارس ندارد؟»، گفت: این مربوط به اعتبارات است که در زمان تصویب بودجه هر سال، بحث سرانه دانش‌آموزان مطرح می‌شود و نمایندگان سعی می‌کنند به این موضوع توجه کنند، اما با توجه به حجم مدارس کشور، این اعتبارات برای امور مدارس، کفایت نمی‌کند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!