ثبت نام میان پایه مدارس شاهد آغاز شد

به گزارش تیزلند، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ، محمدرضا رزاقی اظهار داشت: پس از بررسی در صورت دارا بودن امتیاز لازم و تایید مدیر مدرسه، منطقه و استان ثبت نام نهایی دانش آموزان متقاضی انجام می شود .

وی با بیان اینکه امتیازبندی های تعیین شده برای دانش آموزان ورودی به مدارس شاهد و میان پایه هیچ تفاوتی ندارد، افزود: نمرات سال قبل دانش آموزان میان پایه برای ورود به این مدارس نیز محاسبه می شود .

سرپرست اداره کل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، ظرفیت پذیرش برای هر کلاس را حداکثر 30 نفر ذکر کرد و گفت: در مجموع یکهزار و 350 مدرسه شاهد با حدود 13 هزار و 800 کلاس درس در سراسر کشور فعالیت دارند .

رزاقی با بیان اینکه سال تحصیلی 96 - 95 در مجموع 373 هزار و 231 نفر در مدارس شاهد تحصیل کرده اند، افزود: این تعداد شامل 173 هزار و 23 دانش آموز دوره ابتدایی، 103 هزار و 663 دانش آموز دوره متوسطه اول و 96 هزار و 545 دانش آموز دوره متوسطه دوم بوده است .

وی ادامه داد: مدارس شاهد برای سال تحصیلی 97 - 96 افزایش پذیرش نخواهد داشت و صرفا از آنجا که ممکن است دانش آموزان در پایه های مختلف جابجا شده و به مدرسه دیگری بروند، ظرفیت برای پذیرش دیگر دانش آموزان در میان پایه خالی خواهد شد .

سرپرست اداره کل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در تشریح شرایط پذیرش دانش آموزان برای ورود به مدارس شاهد بیان داشت: ثبت نام فرزندان جانبازان بالای 50 درصد و شاهد به صورت قطعی و ثبت نام دیگر متقاضیان اعم از فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، نوه شهید، خواهرزاده و برادرزاده شهید و رزمنده، نیروهای نظامی و انتظامی و حافظان قرآن کریم و متقاضیان عادی نیز ابتدا به صورت موقت و درصورت دارا بودن امتیاز و شرایط لازم قطعی خواهد شد .

رزاقی با بیان اینکه به طور معمول ابتدا پس از بررسی سه برابر ظرفیت، پیش ثبت نام انجام می شود، اظهار داشت: تراکم دانش آموزان مدارس شاهد در تهران بیشتر در منطقه 5 است زیرا تعداد بیشتری از جانبازان و خانواده شهدا در این منطقه سکونت دارند .

وی در خصوص ثبت نام ورودی پایه های اول ابتدایی، هفتم و نهم نیز گفت: ثبت نام ورودی پایه اول ابتدایی سوم تا پانزدهم خرداد، پایه هفتم اول تا چهاردهم تیر و پایه دهم هفتم تا بیستم تیر ماه انجام شد .

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!