آغاز بیست و هشتمین دوره «المپیاد جهانی رایانه» از 6 مرداد ماه در تهران

به گزارش تیزلند، به نقل از  خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی شریفی مسئول کمیته علمی المپیاد جهانی رایانه در برنامه پرسشگر با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر در ایران، اظهار داشت: تیم ایران شامل 4 دانش‌آموز برگزیده است که در این مسابقات با دیگر دانش‌آموزان برگزیده جهان به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به روند انتخاب دانش‌آموزان برگزیده افزود: در مرحله اول، 10 هزار دانش‌آموز در رشته رایانه به رقابت پرداختند که این مرحله به صورت تستی برگزار شد.

مسئول کمیته علمی المپیاد جهانی رایانه ادامه داد: در مرحله دوم، 60 دانش‌آموز، مرحله سوم 40 دانش‌آموز و در نهایت 4 دانش‌آموز به‌عنوان نفرات برگزیده به مسابقات جهانی راه یافتند.

شریفی با اشاره به اقدامات این کمیته در برگزاری المپیاد رایانه، گفت: در مدارسی مانند تهران یا در بعضی استان‌ها، مدرسان مجربی وجود دارد، اما سعی کردیم به دلیل جلوگیری از عدم توازن دسترسی به اطلاعات، مطالبات را به صورت آنلاین و مجانی برای دانش‌آموزان منتشر کنیم تا در هر نقطه‌ای از کشور بتوانند به آن دسترسی یکسان داشته باشند؛ در نتیجه سایتی به نشانی opedia.ir ایجاد کرده و در آن منابع، کتاب‌ها و اطلاعات لازم را قرار داده‌ایم.

وی متذکر شد: المپیاد جهانی رایانه بعد از 28 سال در کشور ما برگزار می‌شود و حدود 300 دانش‌آموز از 85 کشور جهان از 6 لغایت 13 مردادماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مسئول کمیته علمی المپیاد جهانی رایانه با اشاره به برگزاری مسابقات در رده‌های سنی دانش‌آموزی، خاطرنشان کرد: مسابقه‌ای برای دانش‌آموزان از اول ابتدایی تا دبیرستان به‌نام «ببراس» (علوم کامپیوتر) طراحی شده است تا این دانش‌آموزان بتوانند در آن شرکت کنند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!