اجرای سراسری سامانه تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی از شهریور امسال در یک درس

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجشآموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه تصحیح الکترونیک اوراق امتحانی شهریورماه به صورت آزمایشی در سراسر کشور در یک درس اجرا می‌شود، اظهار داشت: این درس هنوز انتخاب نشده ولی درسی که جامعیت بهتری دارد، انتخاب شده و به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح، آموزش‌های لازم در 3 مرحله منطقه‌ای در سه استان آذربایجان غربی، خراسان رضوی و اصفهان به نیروی‌های انسانی داده شده است.

عمادی اضافه کرد: فرآیند تصحیح به این صورت است که اسکن برگه امتحانی و راهنمای تصحیح و در اختیار 2 مصحح قرار می‌گیرد؛ اگر اشتباهی در هر تصحیح رخ داده باشد اصلاح می‌شود و تمام مراحل هم در سامانه ثبت خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند هم به روش سوال به سوال تصحیح را انجام دهد و هم به صورت برگه‌ای و در صورت تصحیح سوال به سوال با توجه به وجود سوال‌های چند گزینه‌ای که توسط دستگاه تصحیح خواهد شد، هزینه نیروی انسانی کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه چون تصحیح‌ها به صورت جداگانه انجام می‌شود اگر ایرادی باشد خیلی راحت پیدا می‌شود، ادامه داد: سخت‌افزارهای مورد نیاز برای اجرای آزمایشی این طرح در شهریور ماه آماده است.

عمادی تصریح کرد: این سامانه در آزمونی در شهرستان‌های استان تهران مورد استفاده قرار گرفت و آزمایش آن موفقیت آمیز بود اما سخت‌افزار اجرای آن برای امتحانات وسیع‌تر در سراسر کشور فعلاً مهیا نیست.

بیان داشت: تصحیح اوراق امتحانات تاکنون صرفاً به صورت دستی بود و اغلب مصحح دوم به تصحیح اول اطمینان می‌کرد و 10 برگه از یک بسته سوال را بررسی می‌کرد و مابقی را بررسی نمی‌کرد اما با این روش دو تصحیح مجزا همزمان انجام خواهد شد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!