از گواهی نامه پایان تحصیلات تا گواهی نامه صلاحیت تدریس

 

در واژه‌شناسی (ترمینولوژی) آموزش و پرورش در تعریف واژه گواهی‌نامه(Certificate) آمده است: هر نوشته و مدرکی که برای اعتبار بخشیدن به تخصص توانایی افراد در انجام کاری یا گذراندن دوره‌ای در یک حوزه مشخص در نظر گرفته می‎شود. بنابراین گواهی‌نامه‌ای که به یک فرد اعطا می‎شود، بیانگر کیفیت، حوزه و نوع تخصص اوست.

ورقه‌ای که در پایان دوره تحصیلی به محصلین داده می‎شود، پایان نامه تحصیلی، نامه‌ای که در آن یک یا چند شخص گواهی خود را نویسند، شهادت نامه، تصدیق نامه، اجازه نامه برای انجام دادن هر نوع کار یا پیشه ای، جواز رانندگی ماشین.

گواهی‌نامه اختراع/Invention Certificate: گواهی‌نامه‌ای که به فرد یا سازمانی داده می‎شود تا از حقوق مربوط به اختراع یا اکتشاف خود بهره‌مند شود.

نوعی گواهی‌نامه برای نوآوری یا ابداع، ثبت اختراع.

گواهی‌نامه دوره آموزشی/Training Corse Certificate: مدرک یا تاییدیه‌ای که پس از طی دوره‌های آموزشی، کسب معلومات و مهارت‌های لازم اخذ، نمره قبولی و موفقیت در آزمون‌ها‏ی مربوط از طرف آموزشگاه به نام هر یک از شرکت کنندگان صادر می‎شود.

گواهی‌نامه آموزش

گواهی‌نامه پایان تحصیلات/Graduation Certificate: مدرک رسمی و تایید شده‌ای که در پایان هر دوره آموزشی از سوی مراجع قانونی و ذی‌صلاح به افرادی اعطا می‎شود که حد معینی از دانش یا مهارت را کسب کرده و با شرکت در آزمون‌های پایانی، موفق به اخذ حد قابل قبولی از نتایج شده باشند.

برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!