چرا حال «سمپاد» خوب نیست؟

 

تضعیف مدارس استعدادهای درخشان در سال های گذشته در 2 بخش تضعیف ستاد مرکزی سمپاد و تضعیف مدارس استعدادهای درخشان قابل بررسی است.

 بر اساس «سند راهبردی کشور در امور نخبگان» صاحب استعداد برتر به کسی اطلاق می‌شود که با توجه به ویژگی‌های ذاتی خود امکان رسیدن به نخبگی را داراست و ماموریت مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، یک ماموریت ملی و تربیت «طلایه‌داران توسعه» است.

با عنایت به سخنان مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با نخبگان جوان در تاریخ 28 مهر 95، و ابراز نگرانی از وضعیت «سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد)» که فرمودند «من از این مسئله سمپاد -این سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان نگرانم. گزارش‌هایی که به من می­‌رسد، گزارش­‌های خرسندکننده‌ای نیست؛ این سمپاد خیلی مهم است. این کار خیلی مهمّی است و آن نکته هم که اشاره کردند که یک تعداد زیادی مدرسه بر اساس این [طرح تاسیس شده‌]، این متوقّف به این است که این سازمان خوب بچرخد و خوب اداره بشود؛ گزارش­‌هایی که به ما می­‌رسد در این جهت، گزارش­‌های خرسندکننده‌ای نیست» و در آستانه دیدار دوباره ایشان در سلسله گزارش‌هایی به موضوعاتی چون «واگذاری مدارس سمپاد به مناطق آموزش‌ و پرورش استان»، «ادغام سمپاد با باشگاه دانش‌پژوهان جوان و انحلال هیات امنای آن» و «توسعه کمی پرشتاب تعداد مدارس و دانش‌آموزان تحت پوشش سمپاد» خواهیم پرداخت.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجاhttp://tizland.ir/show/?id=4494 کلیک کنید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...